Pracownik ma być pewny, silny i kompetentny
„Bądź pewny, silny, kompetentny” – radzi pojawiający się magicznie, w świetlnej poświacie i złotej spirali SuperDoradca kampanii „Poznaj swoje prawa w pracy” realizowanej przez Państwową Inspekcję Pracy.
Celem kampanii jest zachęcanie pracowników i pracodawców do podnoszenia poziomu wiedzy na temat praw i obowiązków w pracy, promocja postaw służących kształtowaniu praworządności w stosunkach pracy. Wyrobienie u pracowników umiejętności asertywnych zachowań względem pracodawcy w oparciu o regulacje prawa pracy powinno zmniejszyć ich obawy związane z ewentualną utratą pracy.
Według sondażu przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Pentor, trzy czwarte Polaków uważa, że pracownicy skłonni są do rezygnacji z egzekwowania swoich praw w pracy by utrzymać posadę. 25% respondentów uważa, że obchodzenie przez pracodawców przepisów prawa pracy jest bardzo częste, a 30% – że częste.
Psycholog pracy Andrzej Tucholski twierdzi, że pracownicy godzą się na łamanie prawa, gdyż „utrata pracy jest odczuwalna jako jedno z najcięższych traumatycznych przeżyć dlatego edukacja w zakresie prawa pracy jest bardzo potrzebna”.
Według danych Państwowej Inspekcji Pracy, w 2010 roku, podobnie jak w latach ubiegłych dominującym tematem wśród problemów zgłaszanych w skargach pracowniczych były nieprawidłowości związane z wynagrodzeniem za pracę i innymi świadczeniami pieniężnymi wynikającymi ze stosunku pracy (37%). Skargi dotyczyły także nawiązania i rozwiązania stosunku pracy (19%), czasu pracy (12%), legalności zatrudnienia i innej pracy zarobkowej (4%), urlopów (3%). Zapytania kierowane do inspekcji pracy odnosiły się przede wszystkim nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy (27% wszystkich porad), czasu pracy i urlopów (21%), wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych (17%), a także uprawnień związanych z rodzicielstwem oraz pracą młodocianych (7%). Po porady do PIP zgłaszali się przede wszystkim pracownicy i byli pracownicy (62%).
Od 10 października br. w 4 stacjach telewizyjnych (TVN24, TVP Info, Polsat i Polsat News) oraz rozgłośniach radiowych (Radio Zet i Radio PIN) emitowane są spoty informacyjne. Reklamy kampanii obecne są na portalu pracuj.pl i na ekranach w warszawskim metrze i pojazdach komunikacji publicznej w innych miastach wojewódzkich.
Z PIP przy kampanii współpracują firmy Tesco i Rossmann, które w sklepach swoich sieci będą promować przekaz kampanii. W październiku i listopadzie w wybranych sklepach Tesco zostaną zorganizowane stoiska informacyjne, na których zainteresowani będą mogli uzyskać poradę eksperta Państwowej Inspekcji Pracy. Plakaty promujące kampanię będą eksponowane w drogeriach sieci Rossmann.
Strona kampanii: www.prawawpracy.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów