Kampania, która zachęca do oddychania i spokoju to coś nowego w kategorii kampanii mówiących o bezpieczeństwie ruchu drogowego. Nowego i bardzo trafnego. Koncepcja slow life odnosi się przecież do każdej dziedziny życia, w tym i jazdy samochodem, która wcale nie musi być pośpieszna.
Spot kampanii na pierwszy rzut oka w ogóle nie traktuje o kwestii bezpieczeństwa drogowego, ale o korzyściach płynących z wolniejszego tempa życia. Nastrojowy 3-minutowy film zaczyna się od sceny z biegnącym, elegancko ubranym mężczyzną, który wyraźnie gdzieś się spieszy. Narrator komentuje i zadaje pytania – czy życie jest wyścigiem? Czy warto być pierwszym na mecie? Tego, kto żyje za szybko, może spotkać po drodze wiele nieprzyjemności. Bóle głowy, większa podatność na choroby, problemy ze snem, a z perspektywie długofalowej – choroby serca, dysfunkcje seksualne, cukrzyca, alergia – to tylko niektóre z nich. Albo stłuczka. Co innego, jeśli się zwolni. Wtedy można po prostu cieszyć się życiem – tłumaczą twórcy kampanii.
Kampanię „Enjoy the Ride” zrealizowała agencja 303 na zlecenie władz Zachodniej Australii.
Według autorów kampanii nadmierna prędkość na drodze jest mocno związana z tempem życia kierowców. Według ich badań, aż 70% osób, które przyznają, że prowadzą „pośpieszny” styl życia, przyspiesza także na jezdni. Tymczasem osoby żyjące wolniej, rzadziej śpieszą się na drodze.
Grupą docelową kampanii są wszyscy kierowcy Zachodniej Australii w wieku 17-59 lat, a także do specyficzna grupy mężczyzn w przedziale wiekowym 17-39 lat. Według statystyk to w tej grupie najwięcej osób prowadzi „pośpieszny” styl życia
Spot kampanii po raz pierwszy pojawił się 20 marca br. w pięciu stacjach telewizyjnych na terenie Zachodniej Australii. Powtórzono go 27 marca. Obecnie emitowane są krótsze 30-sekundowe reklamy.
A. Koim
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem