Przypominamy plakaty i spoty reklamowe z początków kampanii Stop Pedofilom fundacji Kidprotect. Pierwszy jej etap, w 2003 roku, przygotowała i poprowadziła nieodpłatnie agencja GREY. Na początku były reklamy z charakterystycznymi piktogramami symbolizujące dzieci i dorosłych w nieprzyzwoitych pozach, a równolegle prowadzony był projekt „Bezpieczne szkoły”. Pod koniec 2003 roku pokazano reklamę „Buty”.
W ramach drugiego etapu kampanii, realizowanego przez agencję JWT na początku 2004 roku wyemitowano telewizyjny spot "Huśtawka". Reklamy pojawiły się w prasie oraz na plakatach.
Trzeci etap, nakierowany merytorycznie na zagrożenia internetowe, przygotowała agencja TBWATELESCOPE. Powstały reklamy prasowe i spot telewizyjny „Lodowisko” emitowany w czerwcu 2005 roku.
Przedmiotem kampanii jest problem szerzącego się przez dostęp do internetu zjawiska pedofilii oraz pornografii dziecięcej. Ta długofalowa akcja zwraca uwagę dorosłych na fakt, że w wielu miejscach dzieci zagrożone są napastowaniem seksualnym ze strony pedofilii – internet jest miejscem gdzie pedofile mają ułatwiony dostęp do dzieci, wykorzystując ich nieświadomość i ufność. Głównym celem działań fundacji Kidprotect jest ochrona najmłodszych przed przemocą oraz działanie przeciwko pedofilii i dziecięcej pornografii.
Fundacja Kidprotect.pl jest pierwszą instytucją w Polsce, która specjalizuje się w kwestiach bezpieczeństwa dzieci w internecie oraz w zwalczaniu sieciowej pornografii dziecięcej i pedofilii. Została zarejestrowana w 2002 r.
W ramach kampanii Stop Pedofilom uruchomiono hotline, w ramach której internauci mogą anonimowo zgłaszać wszelkie incydenty związane z pornografią dziecięcą i pedofilią w internecie. Wprowadzono też certyfikat dla Stron Przyjaznych Dzieciom. Prowadzone są działania edukacyjne skierowane do rodziców, nauczycieli, pedagogów szkolnych i policjantów (program „Bezpieczne szkoły” – przy współpracy z Centrum Szkolenia Policji w Legionowie adresowany do dyrektorów szkół oraz pedagogów i ”Dzieciaki Nowej Ery” – dla nauczycieli nauczania początkowego).
Kampania jest kontynuowana.
A. Grzylińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów