Zbójeckie traktowanie karpia
Stłoczone, pakowane żywcem do worków foliowych, ranione i zabijane w obecności najmłodszych. W trakcie świątecznych przygotowań nagminnie łamana jest ustawa o ochronie zwierząt – problem dotyczy karpia, obecnego na wigilijnym stole od dawna.
Kampanię "Jeszcze żywy KARP 2010" prowadzi Klub Gaja w ramach programu "Ryby mają głos!". Celem akcji jest walka z niehumanitarnym traktowaniem karpi poprzez wzmożenie kontroli transportu żywych ryb i miejsc ich sprzedaży.
Na kampanijną kreację składają się cztery plakaty. Na jednym z nich zamieszczono karpia w reklamówce foliowej z podpisem "Karp duszony", w podobnym stylu utrzymane są również pozostałe obrazy opatrzone hasłami: "Karp na ostro", "Karp z lodu" oraz "Karp po zbójecku".
Przeciwko gwiazdkowemu mordowaniu ryb wystąpili także celebryci – Magdalena Różczka, Julia Pietrucha oraz Robert Makłowicz. Stworzone zostały także specjalne kartki z apelem do Głównego Lekarza Weterynarii. Można je pobrać ze strony Klubu Gaja i drogą internetową przesłać ją do adresata.
Klubowi Gaja po trzech latach starań udało się doprowadzić do zmian w zapisach Ustawy o ochronie zwierząt, która do tej pory nie obejmowała ryb. Teraz także one są chronione prawem i jakiekolwiek niewłaściwe ich traktowanie może zostać zgłoszone do odpowiednich służb
Akcja jest cykliczna, jej tegoroczną odsłonę wspiera The Fisheries Secretariat. Partnerem działań jest Laboratorium Reklamy Clos Brothers – agencja, która opracowała kampanię pro bono.
M.Prządka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie
-
23.04.2024
23 kwietnia — Międzynarodowy Dzień Książki i Praw Autorskich