Spożywająca śniadanie dziewczynka ma dziurę w miejscu przegubu, jak zniszczona plastikowa lalka. Kobieta z niekompletną, rozbitą czaszką, zajmuje się swoim dzieckiem. Smutny chłopiec, pozbawiony fragmentu łydki, siedzi skulony na schodach. Przygnębiający nastrój filmu przełamuje kobieta, której dotyk powoduje regenerację uszkodzonego ciała.
Spot zatytułowany „Broken” („Rozbici”) przedstawia ludzi pozbawionych cząstek siebie – to ofiary traumatycznych przeżyć, mechanicznie i beznamiętnie wykonujące codzienne czynności.
Przedstawiono w nim problem kruchości ludzkiej psychiki, łamiącej się pod wpływem bolesnych doświadczeń oraz wrażliwości ciała, doświadczającego różnych form przemocy. Spot jest elementem kampanii fundraisingowej organizacji NCVT (National Children and Violence Trust), działającej na terenie najmniejszej prowincji Republiki Południowej Afryki – Gauteng. Jego emisja zbiegła się z 16-dniową akcją promującą w tym regionie aktywność na rzecz zaprzestania przemocy wobec kobiet i dzieci (16 Days of Activism for No Violence Against Women and Children), rozpoczynającą się 25 listopada.
Organizacja NCTV stara się pomagać bezbronnym oraz poszkodowanym grupom społecznym, zamieszkującym najbardziej zubożałe rejony prowincji, a przede wszystkim kobietom i dzieciom doświadczającym przemocy domowej, bezrobotnym, nosicielom wirusa HIV i chorym na AIDS. Organizacja walczy z politycznym, społecznym i ekonomicznym wykluczeniem tych grup oraz zajmuje się monitoringiem poszanowania ich praw obywatelskich.
Spot „Broken” zakwalifikował się do finału konkursu M-Net Vuka! Awards 2010.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem