Ruszyła druga odsłona kampanii telewizyjnej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod hasłem "Możesz krzyczeć, możesz błagać, możesz grozić, ale oszczędzisz sobie wielu kłopotów jeśli poznasz swoje prawa. Prawo jest po Twojej stronie.
Kampania telewizyjna jest kontynuacją akcji pod hasłem „Nie daj się oskubać”. Akcja ma na celu zwiększenie świadomości prawnej słabszych uczestników rynku oraz promocję instytucji rzecznika konsumentów. Krótkie filmy, emitowane w telewizji nieodpłatnie (TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Siedem, 4fun.tv, Tele5, Comedy Central, Viva, VH1, TVP1 i TVP2), zachęcają do odwiedzenia strony Urzędu – www.uokik.gov.pl
Pierwsza odsłona kampanii miała miejsce w grudniu 2007 roku, przed świętami. Emisja na początku września, w okresie rozpoczynającego się roku szkolnego, który jest tradycyjnie okresem wzmożonych zakupów, ma zdaniem Urzędu kluczowe znaczenie w realizacji polityki podnoszenia świadomości konsumentów.
Wiedza na temat przysługujących im praw jest wśród polskich konsumentów niewystarczająca, nie tylko w odniesieniu do przepisów, ale także znajomości organizacji konsumenckich. Konsumenci często albo nie wiedzą co można zrobić, gdy znajdą się w spornej sytuacji z przedsiębiorcą, albo wręcz przeceniają swoje uprawnienia. W szczególności nie wiedzą jakie kroki mogą podjąć, gdy sprzedawca odrzuci ich reklamację – nie znają instytucji, które mogłyby im pomóc.
W przypadku problemów z nieuczciwym sprzedawcą możemy zwrócić się o bezpłatna poradę prawną do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów (adresy rzeczników znajdują się na stronie internetowej UOKiK). Prawo, jak zapewnia UOKiK, jest po stronie konsumenta.
Kampanię realizuje agencja Publicis.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca