"Żyć tłusto, umrzeć młodo" oraz "Mocne dzieci" to dwie odsłony niemieckiej kampanii walczącej z problemem otyłości wśród najmłodszych.
Niemiecka fundacja Stiftung Kindergesundheit zajmująca się promocją zdrowia dzieci postanowiła stawić czoła coraz bardziej powszechnemu problemowi nadwagi wśród najmłodszych. W ramach kampanii Prävention Übergewicht (Zapobieganie otyłości) w kwietniu 2007 roku powstały dwie reklamy.
Hasło pierwszej z nich „Live fat, die young” (Żyć tłusto, umrzeć młodo) wyeksponowano w wymowny sposób – w formie hasła na koszulce osobnika o BMI znacznie przekraczającym normy zdrowotne. Poniżej umieszczono napis: “Eat healthy. 4.5 million children in Germany are obese or overweight.” (“Jedz zdrowo. 4.5 miliona dzieci w Niemczech jest otyłych lub cierpi na nadwagę.) Reklama została wyprodukowana przez niemiecką agencję Serviceplan Hamburg. Grupą docelową kampanii są zarówno dzieci, jak i ich rodzice.
Druga z nich jest częścią kampanii „PowerKids” (www.powerkids.de) – ponad 3-miesięcznego programu skierowanego do dzieci z nadwagą, powstałego w wyniku współpracy pediatrów, psychologów oraz dietetyków z Uniwersytetów w Luton, Getyndze oraz w Monachium. Maluchy w wieku szkolnym przez okres 3 miesięcy biorą udział w kompleksowym programie, który poprzez zabawę (w tym celu powstała szeroka gama atrakcyjnych materiałów obejmujących naklejki, plakaty, „magiczne” pakiety, materiały video) zachęca je do zdrowego jedzenia, ale przede wszystkim do zmiany złych nawyków żywieniowych. Jak czytamy na stronie fundacji, ogromny wpływ na późniejsze nawyki żywieniowe ma już dieta w okresie niemowlęcym.
W celu dogłębnego zrozumienia czynników wpływających na nawyki żywieniowe dzieci fundacja zaangażowała się w międzynarodową inicjatywę European Childhood Obesity Project (CHOP), projekt badawczy realizowany jednocześnie w Niemczech, Belgii, Włoszech, Hiszpanii oraz w Polsce.
J. Hejman
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu