W prima aprilis ruszyła w Tychach kampania społeczna pod hasłem sKUPmY się na problemie. Jej celem jest zwrócenie uwagi mieszkańców miasta Tychy na rosnący problem zanieczyszczenia psimi odchodami miejskich ulic i trawników. Kampania ma zwiększyć poczucie odpowiedzialności właścicieli psów oraz wzmocnić pozytywne postawy wobec osób, które czują się współodpowiedzialne za środowisko i otoczenie, w którym mieszkają.
Elementem kampanii jest edukacja społeczności lokalnej, w tym głównie dzieci i młodzieży, że posiadanie psa to nie tylko przyjemność, ale i obowiązki.
W ramach kampanii w szkołach podstawowych przedstawiciele Policji, Straży Miejskiej i pracownicy Schroniska dla Zwierząt prowadzą prelekcje. Atrakcją spotkań jest pokaz umiejętności psa "do zadań specjalnych".
Kampania ma swoje umocowanie w uchwale Rady Miasta Tychy z 27 kwietnia 2006 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta. Uchwała stanowi m.in., że: „Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania wszelkich pozostawionych przez nie nieczystości w miejscach i pomieszczeniach przeznaczonych do wspólnego lub publicznego użytku a w szczególności takich jak: ulice, chodniki, place, drogi, parkingi, zieleńce i inne. Uprzątnięcia można dokonać poprzez wrzucenie zanieczyszczeń w szczelnym opakowaniu, do pojemników na odpady komunalne."
Aby to ułatwić Urzęd Miasta Tychy, zakupił 20 stacji na psie nieczystości, wyposażone w biodegradowalne worki. Zamontowano je w Parku Miejskim, Parku Suble, Parku Jaworek, Parku Niedźwiadków, Parku Łabędzi, Parku Górniczy, Parku św. Franciszka z Asyżu, Parku na osiedlu A, Skwerze Nad Potokiem Tyskim, Parku Północny, Placu Curie – Skłodowskiej oraz Paprocanach.
Informacja o kampanii będzie propagowana za pośrednictwem ulotek i plakatów, które trafią do lecznic dla zwierząt oraz bibliotek. W kampanię włączą się także spółdzielnie mieszkaniowe, które zadeklarowały zakup kolejnych stacji na psie nieczystości.
Organizatorami kampanii są: Urząd Miasta Tychy, Straż Miejska, Komenda Miejska Policji, Miejski Zarząd Oświaty, Miejska Biblioteka Publiczna.
Kampania sKUPmY się na problemie jest kolejną już społeczą kampanią prowadzoną przez smorząd miasta Tychy. Wcześniej realizowana była m.in. kampania „Rodzina zastępcza miłość prawdziwa", „Strzeżonego sąsiad strzeże".
Kampanię dotyczącą tego samego problemu zorganizował w 2006 r. Urząd m.st. Warszawy. Kampania ruszyła 13 czerwca 2006 r. pod hasłem Psie sprawy Warszawy. Jej celem było zwrócenie uwagi mieszkańców na narastający problem zanieczyszczania psimi odchodami miejskich ulic i trawników oraz nakłonienie posiadaczy czworonogów do sprzątania po swoich pupilach. Rdzeń całej kampanii stanowił 30-sekundowy spot telewizyjny Kupa psów łamie prawo zrealizowany w studiu filmowym Odeon. Kampanię wspierali także: Narodowy i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Biuro Ochrony Środowiska, Zarząd Oczyszczania Miasta, MPO, miesięcznik „Przyjaciel Pies", Metro Warszawskie, Warexpo, MPRO, Życie Warszawy, Radio Wawa, Poczta Polska, Stroer, Biatel. Na potrzeby kampanii przygotowano także billboardy, plakaty i ulotki. W lecznicach dla zwierząt i ośrodkach weterynaryjnych pojawiły się darmowe zestawy higieniczne do sprzątania po psach składające się z papierowej szufelki i torebki.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca