Do wielu biur w Australii trafiły nawozy roślinne z przekazem społecznym. W ten innowacyjny sposób do ściśle określonej grupy docelowej – do właścicieli firm i pracowników – trafiła promocja tegorocznej kampanii "Godzina dla Ziemi" zasadzona w doniczkę z rośliną.
Pomysł polegał na stworzeniu papierowych 'szpikulców’, które zostały 'posadzone’ w biurowych doniczkach z roślinami. Papierowy 'szpikulec’ po pewnym czasie rozkłada się w glebie i uwalnia tusz z wykonanego na nim nadruku. To specjalny tusz – zawiera w sobie naturalny nawóz, dzięki czemu po dostaniu się do ziemi użyźnia ją.
Stworzono tani gadżet, który promując akcję ekologiczną sam jednocześnie pomaga środowisku. Innowacyjność pomysłu objawia się na 3 poziomach: użyciu roślin w biurach jako kanału komunikacji, wykorzystaniu firm opiekujących się roślinami jako kanału dystrybucji (osoby, które podlewają kwiatki w biurach wkładały w doniczki etykiety z informacją kierowaną od rośliny do pracownika – "I help your environment. Please help mine.") i w końcu stworzeniu i użyciu tuszu, który użyźnia ziemię.
Kampania WWF "Godzina dla Ziemi" odbyła się po raz pierwszy w 2007 r. w Sydney. Rok później wzięło w niej udział już 100 milionów osób w 35 krajach. W zeszłym roku liczba zaangażowanych krajów wzrosła do 88, a w ciemnościach pogrążyły się m.in.: Big Ben w Londynie, Empire State Building w Nowym Jorku, Petronas Towers w Kuala Lumpur, czy Łuk Triumfalny w Paryżu. Tegoroczna "Godzina dla Ziemi" zaplanowana została na 27 marca na godzinę 20:30. Wśród polskich budowli, których iluminacja zostanie wyłączona są m.in.: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Kościół Mariacki w Krakowie i gdański Dwór Artusa.
M.Grzybek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa