Wielkie wołanie o pomoc
Kampania „Wieloryby wołają o pomoc” jest częścią kampanii Greenpeace na rzecz ochrony wielorybów prowadzonej w Polsce od 2006 roku. Celem późniejszej z nich jest jak najszybsze przyjęcie przez Rząd RP Konwencji o Uregulowaniu Wielorybnictwa. Polska zobowiązała się do tego już w 2003 r. na spotkaniu Grupy Wyszehradzkiej, lecz do tej pory nie dopełniła zobowiązania. Tymczasem Międzynarodowa Komisja Wielorybnicza (IWC), organ wykonawczy Konwencji, jest bezsilna wobec największej na świecie japońskiej floty wielorybniczej. Dzieje się tak, ponieważ Japonia kupuje głosy biednych członków Komisji. Przyłączenie się Polski do IWC wzmocniłoby szeregi walczących na rzecz drastycznie zmniejszającej się populacji wielorybów.
Podczas prac nad kampanią kierowano się zasadą, że proste jest najskuteczniejsze. Zarówno spot telewizyjny (prezentowany w telewizji TVN Meteo) jak i radiowy (Radio TOK FM) zawierają nagranie „wołania” wieloryba, zgodnie z przekonaniem, że najskuteczniej do odbiorców przemawiają sami „zainteresowani”.
Zaprezentowanemu w reklamie telewizyjnej tekstowi nadano charakter morski. Rozmazane krawędzi, faliste spokojne ruchy oraz stonowana kolorystyka nie odwracają uwagi od przekazu i wpasowują się do tematyki. Podobnie jest ze spotem radiowym – a pierwszym miejscu wyeksponowana jest treść wiadomości, niezakłócona przez zbędne elementy.
Spot radiowy zajął 1.miejsce w swojej kategorii w konkursie tygodnika Newsweek na najlepszą kampanię medialną zachęcającą do przekazania 1% podatku dochodowego na rzecz organizacji pożytku publicznego. Mocniejsze w wyrazie są zdjęcia użyte do plakatów oraz billboardów, które zawisły na terenie Warszawy. Przedstawiają wieloryby tryskające fontanną krwi. I znowu wieloryby niejako przemawiają same w swojej obronie.
Organizacja Greenpeace zainaugurowała swoją działalność w 1971 roku. Przez ponad 30 lat zwraca uwagę opinii publicznej na całym świecie na przypadki niszczenia środowiska naturalnego.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie