Na znanych autobusowych piktogramach, przypominających o ustępowaniu miejsca ciężarnym, rodzicom z małymi dziećmi i seniorom, pojawili się złodzieje.
Ruszyła kampania edukacyjna "STOP kieszonkowcom" przygotowana na zlecenie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Łódź (MPK Łódź) i tamtejszej policji. Akcja potrwa kilka miesięcy i jest, jak do tej pory, najszerzej zakrojoną kampanią edukacyjną łódzkiego MPK. Kampania ma nauczyć łodzian jak obronić się przed kradzieżami w tramwajach i autobusach. W jej ramach przygotowano animacje, plakaty, naklejki na szyby w autobusach i wlepki, które policjanci wykorzystali podczas jednej z akcji specjalnych.
W animacjach przedstawiono dwie zwykłe osoby i jedną wyglądającą podejrzanie. Puentą wszystkich animacji jest fakt, że kieszonkowcem okazuje się nie ta osoba, o której można pomyśleć w pierwszej kolejności. Spoty są emitowane na monitorach w łódzkich tramwajach.
Łódzka policja przeprowadziła akcję, podczas której policjanci w cywilu obserwowali nieuważnych pasażerów i umieszczali na ich torbach, plecakach lub kurtkach wlepki z ostrzeżeniem: "Uważaj na mnie bardziej". Na wlepkach wykorzystanych podczas akcji z policją agencja umieściła celowo "miękki" komunikat – celem nie było przestraszenie pasażerów, a uświadomienie zagrożenia. Przekaz akcji wzmacniają plakaty umieszczone na siedzeniach w pojazdach – pojawiają się na nich: smutny portfel i przestraszony telefon, który wbrew swojej woli zmienił właściciela – oraz piktogramy, na których pojawił się wyciągający portfel kieszonkowiec.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie