Niczym dryfująca kra lodowa, martwe białe misie wypełniają przestrzeń aż po horyzont. Ich smutne ciała unoszą się na wodzie, ponieważ rozpuściła się gruba warstwa lodu, na której mieszkały.
Turecki Greenpeace przygotował kolejną kampanię, która zwraca uwagę odbiorców na problem zmian klimatycznych. Globalne ocieplenie prowadzi do coraz szybszego topnienia lodowców Arktyki, zamieszkiwanych przez niedźwiedzie polarne. Według danych Greenpeace’u wielowiekowa warstwa lodu kurczy się od 8 do 10 procent w ciągu każdej dekady. W związku ze znikaniem naturalnych siedlisk niedźwiedzi polarnych, w 2008 roku zostały one wpisane do Czerwonej Księgi Gatunków Zagrożonych.
Kampania Greenpeace’u z pewnością unaocznia ważny problem. Plakat, na którym arktyczny krajobraz zamiast gór lodowych wypełniony jest dryfującymi ciałami niedźwiedzi, przykuwa uwagę i skłania do refleksji. Niezbyt jasne jest jednak hasło kampanii – „Act now against climate changes. Visit greenpeace.org.tr” (Działaj teraz, aby zapobiec zmianom klimatycznym. Odwiedź greenpeace.org.tr), które w bardzo luźny sposób koresponduje z samą kreacją.
Kontrowersyjny jest też fakt, że „Act now…” bazuje na pomyśle identycznym do tego, który w 2009 roku w swojej kampanii wykorzystał oddział szwajcarskiego Greenpeace’u. Różnica polega jedynie na tym, że w tym drugim przypadku zastosowano krótki spot, a nie plakat.
J. Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem