Pij – będziesz wielki
Ma początku lipca ruszyła kampania plakatowa na temat uzależnienia Polaków od alkoholu przygotowana przez Fundację Rusz i należących do niej artystów.
Organizatorzy kampanii wyszli z założenia, że Polaków denerwuje, że za granicą są postrzegani jako pijacy, a równocześnie w kraju są dumni z pijaństwa, jako, że tworzy ono narodową tożsamość.
Polacy wytworzyli własną, pijacką obrzędowość, a nawet narodową, pijacką pieśń, którą zna każdy, a która kończy się słowami: „A kto z nami nie wypije tego piorun trzaśnie”. Większość wolnego czasu Polaków kręci się wokół picia alkoholu. Każda rodzinna, towarzyska czy firmowa impreza bez alkoholu obejść się nie może. Przedstawiciele Fundacji Rusz tłumaczą: "Uważamy, że to ogromna kula u nogi, która ściąga nas jako naród w dół. Jeśli chcemy być nowoczesnym narodem, który pnie się w górę, rozwija i z którym liczą się na świecie, powinniśmy zmierzyć się z autodestrukcyjnymi przekonaniami i nawykami, które nas jako zbiorowość wyniszczają, pozbawiają życiowej energii oraz
przysparzają ogromnego cierpienia.
Założeniem kampanii jest wyśmianie obyczajów, mitów i stereotypów związanych z piciem alkoholu. Stąd plakaty z hasłami: „Pij będziesz wielki”, „Picie procentuje”, „Czysta męska przyjaźń” czy „Heroizm narodu mierzony w %”.
Artyści wyśmiewają stereotypy, mity i obyczaje, które przenoszą się z pokolenia na pokolenie, są starannie pielęgnowane i ciągle obecne w życiu codziennym, rodzinnym, reklamach, telewizji, itp. Zachęcają do refleksji: czy żeby być prawdziwym Polakiem trzeba być pijakiem?
W ramach kampanii zostanie pokazanych 10 plakatów na bilbordach i 100 plakatów na słupach ogłoszeniowych w Toruniu, Bydgoszczy i Włocławku. Kampania potrwa do końca sierpnia 2009.
Kampania została przygotowana we współpracy z Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Uzależnień Grzegorzem Kasprzyckim.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca