Warszawa bez procentów
Do picia alkoholu przyznaje się blisko 85% uczniów szkół ponadpodstawowych, a ponad 80% uważa, że zakup alkoholu w Warszawie nie stanowi większego problemu. Od połowy września trwa kampania "Młoda Warszawa bez %", realizowana po raz 9.
W poprzednich edycjach kampanie były organizowane w okresie letnim ("Lato bez %"), w tym roku organizatorzy chcą sprawdzić uwagę sprzedawców w czasie roku szkolnego. Przedsięwzięcie ma uświadomić sprzedawcom, że powinni żądać dowodu tożsamości od każdego młodego człowieka, który chce kupić alkohol.
W ramach kampanii przeprowadzono m.in. kontrole sklepów. Punkty, w których sprzedawany jest alkohol, były kontrolowane przez osoby pełnoletnie, ale wyglądające na młodsze. Miejsca, w których podczas dwukrotnej kontroli nikt nie poprosił o dowód, zostały wpisane na "czarną listę", a ta przekazana została Komendzie Stołecznej Policji, Straży Miejskiej oraz do Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń oraz Biura Polityki Społecznej Urzędu m. st. Warszawy.
Spośród ponad 4,3 tys. skontrolowanych podczas wakacji punktów na terenie Warszawy, gdzie sprzedawany jest alkohol, w ponad 200 sprzedawcy podczas obu kontroli nie poprosili o okazanie dokumentu tożsamości. Takim sprzedawcom może grozić utrata koncesji.
W październiku ruszy 2. etap kampanii. Sprzedawcy zostaną zaproszeni na szkolenie dotyczące umiejętności interpersonalnych i asertywności oraz poprawiające znajomość prawa. Odbędą się także szkolenia dla nauczycieli i wychowawców organizowane w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych.
Całkowity koszt kampanii "Młoda Warszawa bez procentów" finansowanej z budżetu miasta to 160 tys. zł.
Sprzedaż alkoholu młodzieży do lat 18 jest zakazana. Placówka handlowa, która nie przestrzega tego zakazu może stracić koncesję na sprzedaż alkoholu.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca