Narkotyki są jak alkohol przekonuje zainicjowana dzisiaj kampania "Brałeś? Nie jedź! Po narkotykach rozum wysiada" Krajowego Biura ds. Przeciwdziała Narkomanii. Jej celem jest uświadomienie młodym osobom, że prowadzenie samochodu pod wpływem narkotyków może skończyć się tragicznie, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów i innych uczestników ruchu drogowego. Z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii wynika, że dla młodych ludzi negatywny wpływ narkotyków na zdolność kierowania pojazdem nie jest tak oczywisty i jednoznaczny, jak w przypadku alkoholu.
W obu sytuacjach kierowcy stwarzają tak samo duże niebezpieczeństwo, a przede wszystkim prowadzenie pojazdu pod wpływem narkotyków jest przestępstwem,
W grupie szczególnie wysokiego ryzyka znajdują się młode osoby, pomiędzy 18 a 25 rokiem życia, często tzw. „świeżo upieczeni” kierowcy, bywalcy dyskotek. Kampania kierowana jest także do pasażerów, którzy decydując się na jazdę z kierowcą będącym pod wpływem narkotyków nieświadomie narażają swoje życie i ponoszą moralną współodpowiedzialność za niebezpieczną jazdę.
Brak wiedzy na temat wpływu środków odurzających na zdolność kierowania pojazdem to główne zagadnienie, z którym zmierzy się kampania. Jak wyjaśnia doktor Wojciech Matusewicz, farmakolog kliniczny – Kierowca na haju nie panuje nad tym, co robi. Odurzenie amfetaminą, marihuaną lub haszyszem jest równie niebezpieczne, jak picie alkoholu. Skutki działania narkotyków są nieprzewidywalne, a osoba pod ich wpływem – siadając za kierownicą, stanowi śmiertelne zagrożenie.
W dniu rozpoczęcia kampanii wystartował także serwis internetowy Rozumwysiada.pl, gdzie będzie można znaleźć więcej informacji na temat wpływu narkotyków na zdolność prowadzenia pojazdów.
Data startu kampanii zbiega się z obchodami Międzynarodowego Dnia Zapobiegania Narkomanii, który przypada 26 czerwca.. Kampania obejmuje spoty telewizyjne, radiowe, reklamę w prasie, a także akcje specjalne. Plakaty kampanii pojawią się w toaletach klubów i dyskotek, a latem na billboardach w miejscowościach letniskowych. Za ich kreację oraz pozycjonowanie w mediach odpowiada agencja Martis, relacje z mediami prowadzi PR Partner of Promotion.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie