Miłość bez ryzyka
21 listopada pod hasłem "Kochaj bez ryzyka" ruszyła ogólnopolska odsłona kampanii „ryzyKOchania”. Akcja organizowana przez Stowarzyszenie Manko ma na celu podniesienie świadomości zagrożeń HIV wśród młodych ludzi, szczególnie studentów oraz promowanie odpowiedzialnego stylu życia.
Statystyki wskazują, iż najczęściej wirusem zakażają się ludzie młodzi. Dlatego akcja adresowana jest do osób w wieku od 18 do 29 lat.
W Polsce około 35-tysięcy osób żyje z HIV. Ponad połowa z nich nie wie o swoim zakażeniu. Na terenie kraju jest 26 punktów testowania. W wielu z nich można przeprowadzić badania bezpłatnie i anonimowo.
Na kampanię "ryzyKOchania" złożą się spotkania ze studentami na terenie całego kraju. Pierwsze odbędą się w Katowicach, Gliwicach, Chorzowie, Łodzi i Trójmieście. Akcja informacyjna ma potrwać do końca października przyszłego roku.
Ogólnopolska odsłona kampanii będzie różniła się od regionalnej kampanii na Mazowszu (można ją sobie przypomnieć tu). W ramach akcji zorganizowane zostaną 2 konkursy. Pierwszy z nich to konkurs „Kreuj Idee” na nadruk na koszulkę przeciwko HIV – biorą w nim też udział, od strony eksperckiej, projektanci mody, którzy również zaprojektują swoje propozycje koszulek (Viola Śpiechowicz i One Eighty – ich pomysły prezentujemy obok, Paprocki&Brzozowski, Dawid Woliński, Ola Osadzińska).
Finałem konkursu ma być sesja fotograficzna z udziałem studentów oraz gwiazd kampanii ubranych w konkursowe koszulki. Zaangażowanie w projekt ludzi z różnych dziedzin ma podkreślić, że zagrożenia dotyczą każdego. Swoje poparcie dla kampanii potwierdzili: piosenkarka Reni Jusis, aktorka Joanna Jabłczyńska, sztangista Szymon Kołecki, siatkarz Łukasz Kadziewicz, piosenkarz Jarek Wist, formacja taneczna Fair Play Crew (znana z programu You Can Dance).
"Sztuki przeciw HIV" to konkursu na film/fotografię/pracę plastyczną/grafikę o treści nawiązującej do problemu HIV/AIDS i przesłania kampanii.
W ramach kampanii organizowane będą happeningi edukacyjne pod tytułem „Niechciany podarunek” na terenie największych uczelni wyższych w Polsce. Będą to stoiska informacyjne, na których rozdawane będą „prezenty” dla studentów, będzie można wypełnić ankiety dotyczące wiedzy nt. HIV/AIDS, zasięgnąć rady u edukatorów, rozwiązać test wiedzy o HIV, wziąć udział w konkursach oraz dowiedzieć się, gdzie można zrobić badania na obecność wirusa HIV. Stoiska będą promowane poprzez zapowiedzi w mediach, plakaty, informacje u organizacji studenckich, na portalach internetowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków