Proste i pomysłowe pomaganie
Świadome pomaganie nie jest skomplikowane, a pomagający to pomysłowi ludzie dobrej woli – przekazuje kampania „Pomaganie jest proste”, promująca nowe zasady prowadzenia zbiórek publicznych. Kampania powstała na potrzeby Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych uprościła wymogi formalne, dzięki czemu będzie łatwiej, szybciej i przejrzyście – zapowiada resort. Każda organizacja pozarządowa albo grupa obywateli powołując komitet społeczny mogą przeprowadzić zbiórkę bez skomplikowanych formalności. Dotychczasowe procedury zostały zniesione. Nie ma konieczności uzyskiwania pozwoleń w urzędzie, wystarczy zgłoszenie w portalu internetowym – www.zbiórki.gov.pl. Darczyńcy sami decydują, czy chcą wesprzeć jakąś inicjatywę i co ważne, mogą sprawdzić organizatorów zbiórek, a dotychczas nie było takiej możliwości.
Uwalniamy zbiórki w internecie, zmieniamy w ten sposób podejście i rolę urzędu. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom społeczeństwa, zarówno potrzebujących, jak i wspierających. Dajemy im swobodę i wybór, a proces przejrzystości zapewnia nowoczesna technologia – mówi Artur Koziołek, rzecznik prasowy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Nową ustawę wypracowano wspólnie z organizacjami pozarządowymi, które na każdym etapie uczestniczyły w pracach nad ustawą. Istotną zmianą jest definicja zbiórki publicznej, ograniczona do datków do puszki i darów rzeczowych w miejscach publicznych. Zbiórki drogą elektroniczną (np. przez przelewy na konto lub tzw. charytatywne sms-y) nie są objęte regulacjami ustawy o zbiórkach publicznych − można więc je prowadzić bez dodatkowych zgłoszeń lub pozwoleń. Przy zbieraniu w internecie przepływ pieniędzy jest rejestrowany i wiadomo, kto komu ile wpłacił.
Nowoczesne i przyjazne przepisy, które uwzględniają postulaty środowiska organizacji pozarządowych pod adresem zbiórek publicznych, to efekt dwuletniej intensywnej współpracy Grupy Roboczej organizacji pozarządowych z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Dzięki tym regulacjom organizacje mogą prościej pozyskiwać fundusze od darczyńców, a to może pobudzić uśpioną do tej pory filantropię indywidualną w Polsce – uważa Magdalena Pękacka, dyrektorka Forum Darczyńców.
W ramach kampanii „Pomaganie jest proste” powstał spot, który będzie emitowany m.in. w internecie. Przygotowano także aplikację dla organizacji pozarządowych, umożliwiającą tworzenie grafik do wykorzystania w kanałach komunikacji ze swoimi darczyńcami. Kreacją, produkcją oraz działaniami PR zajęła się Fabryka Komunikacji Społecznej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie