Krajowe Centrum ds. AIDS wznowiło zainaugurowaną w 2007 r. kampanię „Daj szansę swojemu dziecku, nie daj szansy AIDS”. W nowej kreacji wykorzystano wizerunek siatkarki Małgorzaty Glinki, która została ambasadorką kampanii.
Głównym celem kampanii jest zachęcenie kobiet planujących macierzyństwo i oczekujących dziecka do rozważenia wykonania testu w kierunku HIV. Takie badanie może uchronić poczęte dziecko przed zakażeniem w przypadku, gdy zakażona jest matka. Hasło przewodnie kampanii brzmi: "Bądź mamą na medal. Zrób w ciąży wszystkie badania, w tym test na HIV". W związku z ograniczonym w tym roku budżetem, kampanię zrealizowano bezkosztowo. Z tego też zapewne powodu, bo raczej nie estetycznego, do spotu reklamowego użyto zdjęć bynajmniej nie współczesnych.
Ryzyko transmisji wirusa HIV z matki na dziecko w przypadku, gdy matka nie jest świadoma swojego zakażenia, wynosi nawet 30%. Tymczasem ryzyko zakażenia u kobiet z potwierdzonym zakażeniem, przy odpowiedniej profilaktyce, wynosi ok. 1%. Jak wynika z danych, w Polsce odsetek kobiet w ciąży wykonujących badanie wynosi tylko 10%. W większości krajów Unii Europejskiej odsetek ciężarnych, u których wykonuje się badanie w kierunku HIV przekracza 60%, a w niektórych (Anglia, Holandia, Francja) sięga 98%.
– Wiedza o zakażeniu ciężarnej ma kluczowe znaczenie dla możliwości zastosowania działań zapobiegających zakażeniu dziecka. Zastosowanie leczenia antyretrowirusowego w czasie ciąży, właściwe prowadzenie porodu, oraz nie karmienie piersią dają niemal 100% szansę na uniknięcie zakażenia – podkreśla dr Anna Marzec Bogusławska, Dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS.
Kampanię wsparły przyszłe mamy: Katarzyna Cichopek, Monika Dryl, Joanna Koroniewska, Iza Kuna, Karolina Malinowska oraz Izabella Bukowska.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca