Gwizdek z Edwardem Snowdenem
Gwizdek z wizerunkiem Edwarda Snowdena kosztuje 6 euro. To cena nieporównanie niższa od tej, jaką musiał zapłacić bohater za wolność informacji – informuje niemiecki oddział organizacji Reporterzy Bez Granic. Organizacja zbiera fundusze na swoją działalność, sprzedając gwizdki z portretami znanych sygnalistów (ang. whistleblowers; whistle – gwizdek). Wszystkie postaci mają zasłonięte usta, ale chcą mówić.
Celem kampanii jest także ukazanie problemu prześladowania osób, które ujawniły tajemnicę państwową po to by przekazać dane o nadużyciach ze strony amerykańskich władz. Mowa o trójce informatorów: Edwardzie Snowdenie, Chelsea Manning (po ogłoszeniu wyroku Bradley Manning zadeklarował się jako transseksualista i poprosił o używanie wobec niego imienia Chelsea) oraz Katharine Gun. Wizerunki wymienionych osób znajdują się na gwizdkach, z których dźwięk wydobywa się dokładnie w tym miejscu, gdzie są ich usta. Ma to koncentrować uwagę opinii publicznej na swobodzie mówienia prawdy przez sygnalistów.
Działania prowadzone są za pomocą platformy Youtube, plakatów oraz gwizdkowych gadżetów. Dodatkowo kampania została wsparta poprzez manifestację, podczas której uczestnicy posługiwali się gwizdkami nosząc papierowe maski z twarzami informatorów.
Reporterzy bez Granic to międzynarodowa organizacja działająca na rzecz swobody mediów drukowanych. Jak mówią działacze, wolność prasy to przede wszystkim możliwość przekazywania prawdziwych informacji, nawet jeśli nie są one wygodne dla rządzach.
Joanna Suchorowiec
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem