Jak jeść dziurawą łyżką?
Goście jednej z najbardziej znanych restauracji w Tel Awiwie odwiedzający to miejsce w kwietniu mogli zostać zaskoczeni nie tylko pysznymi potrawami, wystrojem, czy znakomitą obsługą, ale także elementem niezbędnym do spróbowania dań, a więc sztućcami. Dokładniej mówiąc, nietypowymi łyżkami. Zdziwienie jest tym większe, gdy okazuje się, że chodzi o dziurawe łyżki.
Te zaskakujące sztućce to część kampanii stworzonej przez izraelską agencję Draftfcb+ Shimoni Finkelstein Barki; celem akcji jest uświadamianie społeczeństwa o chorobie Parkinsona, szczególnie zaś o jej skutkach i o tym, jak wpływa ona na codzienne życie pacjentów. Jedna ze znanych restauracji, która w ramach miesiąca świadomości choroby Parkinsona (Parkinson awareness month) zgodziła się na wzięcie udziału w akacji Parkinson Spoon Project – w tym czasie do każdej serwowanej zupy podaje także łyżkę z dziurami. Dopiero hasło widniejące na eleganckiej serwetce ujawnia przesłanie kampanii: „Thousands of Parkinson`s patients have difficulties even with the simplest tasks” ("Tysiące pacjentów z chorobą Parkinsona odczuwa trudności nawet przy najprostszych czynnościach"). Korzystanie z takich sztucćow ma przybliżyć gościom problemy osób z tą chorobą, objawiającą się m.in. mimowolnym drżeniem różnych części ciała i trudnościami z wykonywaniem precyzyjnych ruchów.
Kampania, która opiera się na wykorzystaniu ambientu w praktyczny i efektywny sposób wpływa na odbiorcę niejako zmuszając go do zmierzenia się z jedną z trudności, na jakie w codziennym życiu napotykają osoby chore na Parkinsona. Tym samym, akcja ta wpisuje się w działania nadawcy kampanii, organizacji The Israel Parkinson Association, której misją jest szerzenie świadomości społecznej o chorobie Parkinsona, a także tworzenie grup wsparcia dla osób chorych na tę przypadłość.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem