433 uratowane portfele, telefony i dokumenty
Jak "nie dać się złowić" w komunikacji miejskiej i ocalić cenną własność przed złodziejem, doradza Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie we współpracy z Komendą Stołeczną Policji.
Półtora tygodnia przed świętami Bożego Narodzenia rozpoczęła się kolejna odsłona cyklicznej kampanii "Nie daj się złowić", której celem jest zwrócenie uwagi pasażerów komunikacji miejskiej na większą aktywność kieszonkowców w przedświątecznym okresie.
ZTM – we współpracy z Wydziałem Wywiadowczo-Patrolowym Komendy Stołecznej Policji – opracował zasady, których przestrzeganie utrudni kieszonkowcom "pracę":
- zamkniętą torebkę trzymaj zawsze przed sobą
- noś przy sobie tylko niezbędną gotówkę
- nie pokazuj zawartości portfela
- nie noś portfela w tylnych kieszeniach spodni
- nie noś portfela w zewnętrznych kieszeniach ubrania.
Od 12 do 24 grudnia plakaty z poradami będą eksponowane w autobusach, tramwajach, pociągach metra i Szybkiej Kolei Miejskiej oraz w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Spoty będą wyświetlane na monitorach w pojazdach komunikacji miejskiej oraz na ekranach na stacjach metra.
W przedświątecznym okresie wzmożone działania podejmą także funkcjonariusze Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego Komendy Stołecznej Policji. Pojazdy komunikacji miejskiej oraz popularne węzły przesiadkowe będą patrolowane przez większą liczbę umundurowanych policjantów. Działania zintensyfikują również nieumundurowani funkcjonariusze, których głównym zadaniem będzie zatrzymywanie sprawców przestępstw na gorącym uczynku. W ramach działań edukacyjnych policjanci, wykorzystując nieuwagę osób podróżujących komunikacją miejską, będą inscenizować kradzieże kieszonkowe. Działania tego typu mają uświadomić, że chwilowe roztargnienie lub pozostawienie bagażu bez opieki może zakończyć się utratą pieniędzy lub wartościowych przedmiotów.
Liczba kradzieży kieszonkowych – dzięki pracy stołecznych funkcjonariuszy policji oraz kampaniom społecznym prowadzonym przez ZTM – spadła w ciągu ostatnich trzech lat o prawie 25 proc., z 1760
w 2011 roku do 1327 w 2013 roku. Od stycznia do listopada 2014 roku odnotowano 1154 kradzieże.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie