Za sprawą jednej świeczki w wielopiętrowym budynku gasną po kolei wszystkie światła, od najniższej do najwyższej kondygnacji. Wyłączone zostają komputery i inne urządzenia.
Żółte świece – gadżet kampanii filipińskiego oddziału WWF – towarzyszące corocznej akcji „Godzina dla Ziemi”, umieszczone zostały w czarnych, prostokątnych opakowaniach, na których wycięto okna, drzwi i sylwetki ludzi. Wyjęcie zawartości sprawiało, że w pudełku-wieżowcu obrazowo gasły wszystkie światła.
Celem kampanii było zachęcenie firm i korporacji do wsparcia „Godziny dla Ziemi”. Gadżety zostały wysłane do dyrektorów i menedżerów firm. Na opakowaniu umieszczono napis "Switch off your lights to help reduce global warming" .
W wyniku kampanii wsparcie przedsiębiorstw dla akcji wzrosło o 260% w stosunku do roku poprzedniego, dzięki czemu Filipiny stały się głównym uczestnikiem „Godziny dla Ziemi”. W akcji wzięło udział 650 miast, przez ten czas zaoszczędzono 611 MWh energii elektrycznej, co jest równoważne z zamknięciem na godzinę kilkunastu elektrowni węglowych.
„Godzina dla Ziemi” to międzynarodowa inicjatywa organizowana przez WWF, odbywająca się w ostatnią sobotę marca. To prawdopodobnie największa na świecie akcja społeczna na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych. Miliony ludzi na jedną godzinę gaszą światło, aby symbolicznie wesprzeć poprawę warunków ekologicznych na Ziemi. Pierwszy raz akcja odbyła się w 2007 roku w Sydney – od tego czasu z roku na rok nabiera rozmachu. W 2010 roku „Godzina dla Ziemi” odbyła się 27 marca, trwała od 20.30 do 21.30 czasu lokalnego.
A. Jastrzębska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem