Budka telefoniczna na torze wyścigowym
Motocykl daje poczucie wolności i niezależności. W przeciwieństwie do samochodów te maszyny i ich kierowcy stanowią jedność. Każdy ruch prowadzącego oddziałuje na jazdę pojazdu, i na odwrót, każdy manewr motoru, wpływa na motocyklistę. Ta współzależność motoru i jego właściciela bardzo często przynosi tragiczne skutki.
W zeszłym roku w wypadkach z udziałem motocykli w Południowej Australii ucierpiało 669 osób, 185 odniosło poważne obrażenia, a 17 zginęło. Skłoniło to Radę do spraw Wypadków Motoryzacyjnych (Motor Accident Council) do przygotowania kampanii społecznej mającej na celu uświadomienie motocyklistom, jakie zagrożenia czekają ich na drodze. Zgodnie z hasłem kampanii – "The road’s no place to race" – autorzy przekazu skupili się na uświadomieniu czym różni się zwykła droga od toru wyścigowego.
Dokonano tego w bardzo prosty, ale oryginalny sposób. Spot reklamowy to fragmenty ujęć z oficjalnych wyścigów motocyklowych. Zawarte są na nich te momenty, w których zawodnicy tracą sterowność nad maszyną i ulegają wypadkowi. Na specjalnie przygotowanych torach wyścigowych zwykle nie kończy się to dla motocyklistów niczym groźnym. Jednak, co by się stało gdyby przy torze stał autobus, budka telefoniczna, przystanek z czekającym na autobus człowiekiem, czy chociażby zwykła skrzynka pocztowa? By odpowiedzieć na to pytanie za pomocą grafiki komputerowej przy torze umieszczono wspomniane obiekty. Zawodnicy uderzają w podwozie autobusu, rozbijają się o ławki, telefon i pozostałą, typową infrastrukturę miejską.
Badania przeprowadzone przez MAC dowiodły, że aby przekaz był wiarygodny dla motocyklistów musi być nadany przez autorytet, eksperta mającego doświadczenie w jeździe motocyklem. Twórcy kampanii nie mogli chyba wybrać lepszej osoby niż Mick’a Doohan’a. Ten pięciokrotny australijski mistrz świata MotoGP wypowiada jedno zdanie: „Gdybym na torze musiał się zmierzyć z takimi przeszkodami jakie ty napotykasz na drodze, pewnie bym zginął” (If I had faced the obstacles that are on the road on the race track, I would propably dead).
W ramach kampanii powstała też ciekawa strona internetowa.
D.Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
26.09.2024
Jak oswoić prądożerców?