"Czerwone zabija" to kampania kierowana do niefrasobliwych pieszych. W Krakowie w 2007 roku doszło do 1409 wypadków drogowych, w których zginęło 49 osób, a 1660 zostało rannych. Co piąty wypadek spowodowali piesi, 17 z nich zginęło pod kołami pojazdów. Żeby poprawić tę tragiczną statystykę, krakowska policja ze strażą miejską postanowiły przeprowadzić w mieście akcję uświadamiającą niefrasobliwych przechodniów.
Antidotum ma stanowić akcja "Czerwone zabija" – Zweryfikowaliśmy ją już w jednej z dzielnic, teraz postanawiamy rozszerzyć zasięg kampanii na całe miasto – opowiada Marta Cieśla z krakowskiej straży miejskiej.
Od 26 maja młodzież z Dziennych Ośrodków Socjoterapii "U Siemachy" oraz z Centrum Młodzieży im. H. Jordana będzie wręczała osobom stojącym na przejściach dla pieszych pocztówki z hasłami: "Graj w zielone, wygraj życie", "Czerwone zabija", "Zebra jest OK".
Pomoc młodych ludzi jest tu szczególnie cenna, ponieważ piesi, widząc patrol policji lub straży miejskiej nie łamią przepisów drogowych, trudno więc funkcjonariuszom dotrzeć do nich.
Akcja rozpocznie się w rejonie najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań: Teatru Bagatela, Galerii Krakowskiej i Dworca Głównego, Miasteczka Studenckiego AGH, Ronda Grunwaldzkiego, Ronda Matecznego, Borku Fałęckiego, ul. Kijowskiej/Królewskiej, al. Słowackiego/ul. Długiej, ul.
Zakopiańskiej/ul. Kościuszkowców, ul. Wielickiej/ul. Powstańców, ul. Wielickiej/ul. Teligi.
Druk 15 tysięcy pocztówek kosztował ok. 4 tys. zł. Kampania jest realizowana w ramach Programu "Bezpieczny Kraków".
Koncepcja kampanii „Czerwona zabija” powstała wśród funkcjonariuszy zajmujących się profilaktyką w Oddziale Wola Duchacka, którzy zebrali opinie mieszkańców o kilkunastu wzorach pocztówek i wybrali do realizacji te, które znalazły wśród oceniających największe uznanie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie