Palec serdeczny, przyozdobiony obrączką, ułożony jest w geście przypominającym wulgarne wykorzystanie palca środkowego.
Obrączka to symbol powszechnie kojarzony z radosną ceremonią zaślubin, w niektórych sytuacjach może oznaczać jednak coś zupełnie innego. Często jest to początek dramatu, który według statystyk, w niektórych krajach dotyka nawet co trzecią dziewczynkę.
"Plan" to działająca na całym świecie organizacja charytatywna, która od ponad 75 lat działa na rzecz praw dziecka w wielu obszarach. Jej brytyjski oddział, w kampanii zatytułowanej "Give child marriage the finger" ("Pokaż małżeństwom dzieci środkowy palec"), stara się zwrócić uwagę tamtejszego społeczeństwa na problem przymuszania nieletnich do przedwczesnego wchodzenia w związek małżeński, który często ma miejsce w krajach rozwijających się. Jest to część szerszego przedsięwzięcia realizowanego pod hasłem "Because I am a girl" ("Ponieważ jestem dziewczyną"), którego celem jest walka o prawa kobiet.
W ramach akcji, zrealizowanej przez agencję Saatchi & Saatchi, powstał plakat w dwóch wersjach: kontrowersyjnej i złagodzonej, na wypadek gdyby przekaz pierwszego okazał się zbyt mocny na pokazywanie go w miejscach publicznych. Obok hasła "Show the world what you think about child marriage" ("Pokaż światu co myślisz o małżeństwie dzieci"), widać palec serdeczny przyozdobiony obrączką i ułożony w geście przypominającym wulgarne wykorzystanie palca środkowego. Na drugiej, łagodniejszej wersji plakatu, również umieszczono dłoń, jednak tym razem wszystkie palce są wyprostowane. Nieco zmieniono również samo hasło, które w tej wersji brzmi: "Hate child marriage? Wear the ring" ("Sprzeciwiasz się małżeństwu dzieci? Noś obrączkę"). Mowa o obrączce widocznej na obu dłoniach, do której nawiązuje podpis pod hasłami: "Send a text. Get a ring. Help end chid marriage" ("Wyślij smsa. Odbierz obrączkę. Pomóż skończyć z małżeństwem dzieci"). Wysyłając wiadomość tekstową pod wskazany numer, można nie tylko pomóc finansowo w walce z problemem, ale również otrzymać symboliczną obrączkę z nazwą kampanii. W ten sposób organizatorzy chcą zachęcić odbiorców do głębszego zaangażowania się w sprzeciw wobec problemu małżeństwa osób nieletnich. Nosząc obrączkę stają się oni ambasadorami akcji, promując jej przekaz we własnym środowisku.
Problem zmuszania dzieci do małżeństwa każdego dnia dotyka ponad 40 tysięcy nieletnich na całym świecie, narażając ich tym samym na utratę szansy dalszej edukacji, przemoc seksualną czy przedwczesną ciążę.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.12.2024
Milczenie nie jest złotem
-
23.12.2024
Plaster tu nie pomoże
-
21.12.2024
Świąteczne sweterki
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się