Nagą dziewczynkę obejmują męskie dłonie. Wspomnienie tego dotyku pozostanie w niej do końca życia. O przemocy wobec dzieci i o wykorzystywaniu ich seksualnie mówi się coraz więcej. Wydaje się jednak, że do tej pory nie znaleziono skutecznego sposobu przekazywania informacji i dotarcia z nią do potencjalnych i faktycznych sprawców.
Problem polega na tym, że przekaz kampanii trafia nie tylko do ogółu społeczeństwa, ale też samych pokrzywdzonych. A jak się szacuje, w samej tylko Europie, jest to 10 – 20% wszystkich dzieci. Nadawana informacja powinna zatem być bardzo subtelna, ale też poruszająca.
Taką kampanię, pod hasłem "Przemoc seksualna może być ciężkim obciążeniem dla dziecka" zrealizowała w listopadzie Casa de Menor – organizacja działająca w Afryce i Brazylii. Jej celem jest obrona praw mniejszości i zwalczanie przemocy seksualnej. To obciążenie stanowi też sedno przekazu.
Spot reklamowy przedstawia dzień z życia dwóch chłopców. Pierwszy opiekuje się drugim pomagając mu w najprostszych codziennych czynnościach. Ten bezsilny chłopiec to nie niepełnosprawny kolega pierwszego, ale jego alter ego – druga osobowość, ale i ciało, które obciążone doświadczeniem przemocy seksualnej cierpi cały czas.
Na pierwszy rzut oka bohater spotu nie wyróżnia się spośród innych swoich rówieśników – w rzeczywistości jednak jego psychika i ciało tracą siły. Trauma, którą jest przemoc seksualna, obciąża życie dziecka, a potem już dorosłego człowieka, na zawsze.
P. Sienkiewicz
Porównywalna, ale estetycznie mniej subtelna, była nagrodzona w Cannes kampania Macki.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”