Polska kampania rozprzestrzeniła się na Litwę, Łotwę, Bułgarię, Macedonię, Mołdawię i Ukrainę. Kampania "Zobacz – Usłysz – Powiedz" powstała w 2007 roku jako owoc współpracy agencji DDB Warszawa i Fundacji Dzieci Niczyje. Przekazy skierowane były do ogółu społeczeństwa, a ich celem było zwrócenie uwagi na problem przemocy fizycznej wobec dzieci i konieczność reagowania w sytuacji bycia świadkiem przemocy.
Według badań Instytutu ARC Rynek i Opinia oceniających znajomość i atrakcyjność wybranych kampanii społecznych "Zobacz – Usłysz – Powiedz" uplasowała się w pierwszej dziesiątce.
Reklamy kampanii otrzymały nagrody i wyróżnienia, m.in.: srebro w konkursie Klubu Twórców Reklamy (w kategorii reklama print) oraz wyróżnienie podczas Festiwalu Złote Orły 2006 w kategorii specjalnej – reklama społeczna. W kwietniu 2008 roku Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy przyznało plakatowi "Panda" brąz w kategorii społecznie odpowiedzialnej komunikacji – SRC.
W związku z sukcesem, jaki kampania odniosła w Polsce Fundacja Dzieci Niczyje postanowiła zainicjować przeprowadzenie kampanii w krajach współpracujących z Fundacją w ramach projektu "Dzieciństwo bez krzywdzenia – ku lepszemu systemowi ochrony dzieci w Europie Środkowo-Wschodnie" – na Liwie, na Łotwie, w Bułgarii, w Macedonii i w Mołdawii oraz na Ukrainie.
Realizację kampanii we wszystkich sześciu krajach rozpoczęto w listopadzie 2008, a w niektórych początek kampanii zbiegł się z obchodami Światowego Dnia Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci – 19 listopada. W przygotowanie materiałów kampanijnych zaadaptowanych do lokalnych warunków zaangażowały się na zasadach non-profit lokalne agencje DDB w Bułgarii, Macedonii, na Łotwie i na Ukrainie (na Litwie i w Mołdawii inne agencje reklamowe zaadoptowały przekazy kampanijne).
Organizacje z krajów partnerskich zaplanowały szereg wydarzeń towarzyszących wdrażaniu kampanii, takich jak konferencje prasowe, seminaria oraz debaty. Kampanię wsparło wiele instytucji i organizacji, m.in. Ministerstwo ds. Rodziny, Młodzieży i Sportu na Ukrainie, Ministerstwo ds. Opieki Społecznej, Rodziny i Dzieci w Mołdawii, litewski Rzecznik Praw Dziecka, Rada Europy na Łotwie oraz UNICEF w Bułgarii. Rozdystrybuowano około 140 000 ulotek i 14 000 plakatów, przede wszystkim w szkołach, szpitalach, sklepach, ośrodkach pomocy społecznej, sądach rodzinnych, podczas szkoleń i konferencji. W Macedonii ulotki wykorzystano jako inserty do ogólnomacedońskich dzienników. W centrach miast pojawiło się ponad 160 citylightów, min. na przystankach autobusowych i w środkach komunikacji miejskiej, a w Bułgarii i w Macedonii eksponowane były również billboardy.
Działania kampanii kierowane były przede wszystkim do potencjalnych świadków przemocy wobec dzieci, których informowano o interwencyjnym numerze telefonu i adresie email służących do zgłaszania przypadków krzywdzenia dzieci. Grupą docelową byli również profesjonaliści i rodzice, dla których organizacje uczestniczące w kampanii przygotowały dni otwarte, konsultacje i dodatkowe materiały o dobrym rodzicielstwie.
W okresie prowadzenia kampanii "Zobacz – Usłysz – Powiedz" organizacje partnerskie w niej uczestniczące odnotowały duży wzrost liczby telefonów i emaili dotyczących problemu przemocy wobec dzieci.
Adaptacja przekazów kampanii w Europie Wschodniej pokazała jej adekwatność i zrozumiałość w różnych warunkach kulturowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem