Drogie upadki
Dzisiaj rozpoczyna się nowa edycja kampanii „Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia” realizowana pod hasłem „Szanuj życie! Bezpieczna praca na wysokości”. Tym razem akcent postawiony zostanie na koszty wypadków przy pracy – niewspółmiernie wyższe od nakładów ponoszonych na bezpieczeństwo pracy w budownictwie. Kampanię organizują Państwowa Inspekcja Pracy i Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Praca na budowie niesie ze sobą liczne i poważne zagrożenia. W roku 2009 w wypadkach przy pracy zbadanych przez inspektorów pracy zginęło lub zostało dotkniętych ciężkim kalectwem 420 osób. Co czwarta ofiara śmiertelna wypadku przy pracy była zatrudniona w branży budowlanej. Do najczęstszych przyczyn wypadków należą: nieodpowiednia organizacja pracy, brak właściwego nadzoru, lekceważenie zasad bezpieczeństwa, nieuwaga oraz pośpiech.
Kampania ma na celu zwiększenie świadomości skutków zagrożeń zawodowych w budownictwie (w szczególności związanych z pracą na wysokości), odkrycie korzyści z inwestowania w bezpieczne miejsca pracy, a także pogłębienie wiedzy dotyczącej stosowania nowoczesnych środków ochrony zbiorowej. Akcja promuje stosowanie środków ochrony zbiorowej – pomostów roboczych, siatek bezpieczeństwa, a także prawidłowe stosowanie środków ochrony indywidualnej wszędzie tam, gdzie nie ma możliwości zastosowania zabezpieczeń zbiorowych.
Adresatami tegorocznych działań są przede wszystkim pracodawcy, przedsiębiorcy oraz osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji inwestycyjnych, w tym dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w firmach sektora budowlanego.
W okresie 22 września – 5 października w 4 stacjach telewizyjnych (TVN24, TVN CNBC, Polsat News i TVP INFO) i rozgłośniach radiowych (RMF FM i Radio ESKA) emitowane będą spoty informacyjne. Kampania prowadzona będzie również za pośrednictwem portalu Interia.pl, a także prasy codziennej i branżowej.
Kampanię wspierają firmy budowlane: Bilfinger Berger Budownictwo S.A., Budimex S.A., Hochtief S.A., Mostostal Warszawa S.A., Polimex-Mostostal S.A., Skanska S.A., Warbud S.A., a także Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Związek Zawodowy „Budowlani” oraz Huck Polska Sp. z o.o.
Każdy zainteresowany pracodawca lub inwestor budowlany może przyłączyć się do kampanii eksponując na prowadzonej inwestycji plansze z hasłem kampanii.
Tegoroczna kampania jest drugą edycją akcji medialnej na rzecz bezpieczeństwa pracy w budownictwie. W 2009 roku Państwowa Inspekcja Pracy skierowała ją, za pośrednictwem telewizji i radia, do robotników budowlanych pracujących na wysokości. 42% zbadanych przez TNS OBOP pracowników stwierdziło, że po obejrzeniu spotu telewizyjnego "A ty jaki ślad zostawisz po sobie?", znacznie większą uwagę zwraca na kwestie prawidłowego zabezpieczenia się podczas pracy.
Kampania jest jednym z działań podejmowanych na rzecz realizacji Europejskiej Strategii Bezpieczeństwa i Higieny Pracy na lata 2007-2012, zakładającej ograniczenie wypadków przy pracy w krajach Unii Europejskiej o 25% do roku 2012.
Strona kampanii: www.bezupadku.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie