W Stanach Zjednoczonych podczas Światowego Tygodnia Wody (22-28 marca) trwała zakrojona na szeroką skalę kampania uświadamiająca, jak wielką wartością jest czysta woda. Była elementem programu pomocowego „Tap Project” realizowanego pod patronatem Unicefu.
W wielu stanach Ameryki (m.in.Utah, Dystrykt Kolumbii, Denver) w czasie trwania programu można go było dofinansować – każdy klient restauracji biorącej udział w kampanii, kupując szklankę wody za 1 dolara, zapewniał jednemu z najbiedniejszych dzieci na świecie, dostęp do czystej wody przez 40 dni.
Plakat promujący akcję w Waszyngtonie powstał przy współudziale zarówno dzieci, jak i dorosłych. Każdy mógł przygotować rysunek, będący odzwierciedleniem hasła „Turn a Glass of Water into Something Beautiful” („Zmień szklankę wody w coś pięknego”) i wysłać go drogą elektroniczną do organizacji. Towarzyszący akcji spot telewizyjny pokazuje różnych członków społeczeństwa, których łączy wspólna pomoc w realizacji projektu. Otwarcie galerii, prezentującej rysunki, było oficjalnym rozpoczęciem Światowego Tygodnia Wody, a fundusze zebrane dzięki licytacji prac przekazane zostały na rzecz Unicefu.
W zupełnie inny sposób nawołuje do poparcia tej samej kampanii spot agencji Sukle Advertising & Design, adresowany do mieszkańców stanu Denver. Choć film może przywołać skojarzenie ukrytej kamery, umieszczonej w męskiej toalecie, pojawiające się po około 30 sekundach hasło „The more water you drink, the more lives you safe” („Im więcej wody wypijesz, tym więcej osób ocalisz”) rozwiewa wszelkie wątpliwości co do jego przesłania.
Według Stevana Millera z Unicefu, Tap Project to jest największy program organizacji w całej jej 56-letniej historii.
Ubiegłoroczna akcja wspomogła finansowo realizację dostępu do czystej wody oraz poprawę warunków sanitarnych w krajach takich jak Belize, Wybrzeże Kości Słoniowej, Irak czy Nikaragua.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem