Gigantyczne kondomy, które pojawiły się przy uniwersytetach w Mediolanie i Genui, nie były wynikiem nagłego wzrostu męskich narządów rozrodczych, ale przeprowadzonej z przymrużeniem oka kampanii promującej walkę z AIDS. Gumowe instalacje, do których można było wejść i i wspólnie z innymi potańczyć i powygłupiać się zachęcały do używania prezerwatyw.
Akcja została przeprowadzona przez CESVI (Cooperazione e Sviluppo – Współpraca i rozwój), międzynarodową organizację zajmującą się pomocą humanitarną. Została założona w 1985 r. i działa obecnie w 30 krajach świata niosąc szeroką pomoc potrzebującym. We Włoszech działania organizacji skupiają się na budowaniu społecznej solidarności i świadomości w zakresie potrzeby zrównoważonego rozwoju, a także rozszerzaniu bazy darczyńców. Organizacja tworzy również nowatorskie mechanizmy pozyskiwania funduszy na działalność pozarządową. To właśnie CESVI pierwsza użyła funkcji SMS, jako źródła finansowania.
CESVI zleciła agencji Now Available realizację happeningu pod hasłem "Fermiamo l’AIDS sul nascere" (Zatrzymajmy AIDS w zarodku). Akcję Condom Mob (ang.: tłum w prezerwatywie). wzorowana była na flash mobie, czyli powstałym w Nowym Jorku zjawisku polegającym na publicznym przedsięwzięciu pewnej grupy osób, które sprawia wrażenie spontanicznego, choć w rzeczywistości zostało wcześniej zaplanowane.
Do komunikacji o planowanym happeningu wykorzystano popularne portale społeczenościowe, co pomogło zaangażować w niego wielu uczestników. Akcja zakończyła się sukcesem angażując zamiast planowanych 100, 223 osoby, a nawet 230 przy drugim podejściu. Dzięki funduszom zebranym w związku z akcją udało się sfinansować kompleksową terapię dziecka, która ocaliła go od transmisji AIDS z matki nosicielki wirusa HIV.
A. Dudkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem