Figurka żołnierza gwałci figurkę kobiety. Postaci ustawione w gąszczu roślin przypominają dziecięce zabawki. Kamera powoli kadruje przestrzeń, widać coraz bardziej drastyczne szczegóły. Pierwszy plan tej mistrzowsko opowiedzianej historii po chwili zostaje uzupełniony o kolejny. Widz orientuje się, że las w którym rozgrywa się tragedia, to zwykłe, przydrożne krzaki w centrum miasta. Dookoła, jakby nigdy nic, toczy się życie. Spot, w symboliczny sposób odsłania prawdę o niezauważanych i bagatelizowanych często zbrodniach wojennych: „Sexual violence is the war crime that generate more refugee woman in Colombia. The big problem is that it’s been unnoticed. Help stop this.” („Przemoc seksualna jest zbrodnią wojenną, w wyniku której w Kolumbii przybywa kobiet uchodźców. Wielkim problemem jest to, że pozostaje niezauważona. Pomóż ją zatrzymać.”)
Umieszczony na końcu spotu adres strony saynotoviolence.org odsyła na stronę kampanii „Say NO – UNITE”, poświęconej obronie praw kobiet na całym świecie.
Spot opracowała agencja Saatchi & Saatchi z Bogoty, na zlecenie United Nations High Commissioner for Refugees – UNHCR (Urzędu Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców). Celem kampanii jest zwrócenie szczególnej uwagi na sytuację kobiet w państwach Ameryki Łacińskiej, gdzie wciąż łamane są podstawowe prawa człowieka.
K. Stawińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem