Jak zniszczyć zło, siedząc w fotelu
Wystarczy złożyć podpis! Każdy głos poparcia to siła, która niszczy złe nawyki lub powstrzymuje niedopuszczalne działania. Im więcej tych sił, tym większa skuteczność interwencji.
Portal change.org stanowi forum dla aktywistów – zarówno zwykłych ludzi, celebrytów, jak i doświadczonych działaczy. Przeznaczone jest ono do organizowania zbiorowych protestów, apeli oraz interwencji za pośrednictwem internetu. Każdy może umieścić tam swój list otwarty i prosić o poparcie użytkowników.
Nie wszyscy uświadamiają sobie jednak znaczenie internetowych petycji i listów otwartych udostępnianych dla osób, które utożsamiają się z daną ideą, protestem czy apelem. Portal change.org w ramach grudniowej kampanii zobrazował siłę oddolnej aktywności obywateli.
Za każdym podpisem pod petycją lub listem stoi jeden człowiek, który wyraża swoje oczekiwania, sprzeciw lub poparcie. Internet stał się współczesnym narzędziem masowych ruchów, bezkrwawych rewolucji, które burzą pomniki złych praktyk, przyzwyczajeń i przekonań. Taki przekaz stoi za kreacją stworzoną dla change.org przez agencję Publicis Metro. W jej ramach opublikowano dwa plakaty nawiązujące do przykładowych akcji, podejmowanych za pośrednictwem platformy.
Jeden z plakatów, które przedstawiają niszczenie pomników symbolizujących zastane złe sytuacje, kojarzy się m.in. ze sprzeciwem wobec planu polowań na rekiny białe u wybrzeży Australii, w celu zapewnienia bezpieczeństwa plażowiczom i nurkom (więcej tutaj). Merytoryczny sprzeciw poparty został przez 90 182 zwolenników zaprzestania agresywnej polityki wobec zwierząt zagrożonych wyginięciem i zakończył się sukcesem protestujących. Akcja odławiania rekinów została odwołana. To jedno z wielu zwycięstw aktywistów, korzystających z portalu change.org. Kampania ma na celu rozpropagowanie platformy wśród odbiorców i przekonanie ich, że zwycięstwo w ważnej dla nich sprawie o znaczeniu społecznym jest w zasięgu ręki.
Kamila Brzezińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem