19 osób w majtkach
Niczym turystyczną mapę, męskie i żeńskie genitalia opisano znacznikiem „ tu byli”. I było ich wielu. Czy ktoś był nosicielem wirusa HIV? Nie wiadomo.
Helsiński oddział agencji McCann Worldgroup wykorzystał w kampanii „Use Condoms” (Używaj Prezerwatyw) prosty pomysł. Autorzy posłużyli się funkcją Facebooka i poddali ją lekkiej modyfikacji. W Facebook Places oznaczać można miejsca, które się odwiedziło, po to żeby znajomi wiedzieli ilu przyjaciół było w konkretnej lokacji. W oryginalnej aplikacji można oznaczać wyłącznie miejsca realnie istniejące na mapie. W kampanii „Use Condoms” analogicznymi znacznikami opisano ludzkie ciała. Informacje „Matti Virtanen and 19 others were here” (Matti Virtanen i 19 innych osób tu było) czy “Sanna Jarvinen and 34 others were here” (Sanna Jarvinen i 34 innych osób tu było)” informują z iloma osobami współżyli bohaterowie kreacji. Im więcej takich „odwiedzających” tym więcej wątpliwości – czy wszyscy na pewno byli zdrowi?
Kampanię przygotowano na zlecenie fińskiej organizacji HIV Foundation/AIDS Council Finland, która prowadzi akcje promujące bezpieczny seks, świadczy pomoc osobom zarażonym wirusem HIV i walczy o godne traktowanie osób HIV pozytywnych.
Akcja odbiła się szerokim echem w internecie, szczególnie głośno było o niej na portalach społecznościowych. Kontrowersyjna okazała się nie tyle forma, co treść przekazu. Odbiorcy oskarżali twórców kreacji o stereotypowy wizerunek płci – mężczyzna miał bowiem więcej partnerek seksualnych niż kobieta.
A. Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem