Hipis z gitarą zabezpiecza intymne sytuacje
Brodacz z gitarą wspiera młodych ludzi w sytuacjach intymnych. Pojawia się, gdy potrzebna jest prezerwatywa. Johnny, mężczyzna w żółtym dresie w stylu lat 70., przypomina luzaka z filmu braci Cohen „The Big Lebowski”. Jest bohaterem spotu emitowanego w telewizji i rozpowszechnianego w internecie przez irlandzką agendę rządową Health Service Executive (Zarząd Opieki Zdrowotnej i Społecznej). Jest to kolejna edycja kampanii prozdrowotnej „Think Contraception” (Myśl w kategoriach antykoncepcji), prowadzonej przez HSE co roku. Jej celem jest promowanie przemyślanej antykoncepcji wśród młodych, aktywnych seksualnie osób. Zgodnie z danymi HSE 20% osób w wieku 18-25 nie zabezpieczało się systematycznie w ciągu ostatniego roku.
Hasło tegorocznej edycji brzmi „Relax – Johnny’s got you covered” (Wyluzuj – Johnny Cię ubezpiecza). Nowym elementem kampanii jest postać pogrywającego na gitarze hipisa, która ma pomóc dotrzeć do młodych ludzi. Kampanię realizuje Cawley Nea TBWA z Dublina, a reżyserem filmu reklamowego jest Stevie Russel. Spot wyemitowano po raz pierwszy w czasie rozpoczęcia kolejnego sezonu „Inbetweeners”, popularnego brytyjskiego serialu o nastolatkach. Johnny jest dostępny także online – ma własne konto na Twitterze. Będzie pojawiać się również w czasie letnich wydarzeń plenerowych promujących kampanię.
Wsparciem kampanii jest strona internetowa thinkcontraception.ie, zawierająca informacje o antykoncepcji, niechcianej ciąży i chorobach przenoszonych drogą płciową. Strona jest interaktywna, użytkownicy mogą między innymi zagrać w gry przekonujące, że niezabezpieczony stosunek jest ryzykiem.
Atrakcyjność Johnny’ego ma, według nadawcy, polegać na odwołaniu do ironicznego poczucia humoru, które charakteryzuje młodych ludzi i enigmatycznym retro uroku. Z pewnością kampania nie należy do straszaków, odwołujących się do negatywnych emocji – wywołuje pozytywne odczucia i podkreśla przyjemne poczucie bezpieczeństwa, jakie powinna dawać odpowiednia antykoncepcja.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”