Jeden dzień z życia dwójki dzieci
Niektóre dzieci podróżują autobusami szkolnymi, inne wracając z lekcji pokonują na piechotę duże odległości. Niektóre po szkole, zajadając chipsy, serwują podwieczorek lalkom, inne noszą wodę, sprzątają obejście i przygotowują zapasy dla całej rodziny. Narracja spotu "Yours&Mine" skupia się wokół idei pokazania różnic między zachodnim światem i stylem życia, a biednym krajem południowej Afryki.
Premiera spotu promującego akcję Miasta przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu miała miejsce podczas 6. międzynarodowej konferencji Fair Trade Towns w Poznaniu, która odbywała się w dniach 10-11 listopada. Do miasta zjechało około 150 uczestników z 23 krajów.
Kampania Miasta przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu zapoczątkowana została w 2000 roku przez grupę entuzjastów Sprawiedliwego Handlu z brytyjskiego miasteczka Garstang, które stało się pierwszym na świecie Fair Trade Town. Na koniec 2012 roku kampania Fair Trade Towns obejmuje ponad 1 200 miast z 25 krajów świata. Podczas tegorocznej konferencji tytuł "Miasto Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu" jako pierwszemu polskiemu miastu został przyznany Poznaniowi.
Sceny do filmu kręcone były podczas dziesięciodniowej wyprawy do Malawi. Ekipa z Symetrii (Michał Wilczek oraz Sebastian Młodziński), wraz z Tadeuszem Makulskim towarzyszyła lokalnym mieszkańcom malawijskiej wioski. Scenariusz, autorstwa Michała Wilczka, opowiada o jednym dniu z życia trzynastoletniej Styrii – głównej bohaterki filmu, wybranej spośród licznej gromadki dzieci w wiosce. Kamera śledzi poczynania dziewczynki, która ma podczas dnia ogrom "dorosłych" obowiązków: gotuje, sprząta, przynosi wodę i opał, rozpala ognisko, przygotowuje posiłek. Równocześnie, jak inne dzieci na świecie, chodzi do szkoły. Pokazywane w filmie sceny mocno kontrastują z podłożonym głosem, ten należy bowiem do rówieśniczki Styrii z Londynu, która opowiada o problemach zupełnie nieprzystających do tych, z jakimi muszą sobie radzić na co dzień ludzie z trzeciego świata.
Końcowe hasło "Let us change for better worlds" (Zmieńmy światy na lepsze), które wypowiada już Styria, motywuje do aktywnego wspierania ruchu Fair Trade i kupowania "sprawiedliwych" produktów pochodzących od drobnych wytwórców z ubogich krajów. Sprawiedliwy Handel daje im możliwość zyskania godziwej zapłaty za wykonaną pracę. Utwór do filmu skomponował specjalnie na potrzeby projektu skomponował znany malawijski muzyk Ben Mankhambe.
Spot był wyświetlany w wielkopolskiej telewizji regionalnej. Polskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu będzie zabiegać o emisję spotu w telewizji publicznej oraz w kinach. Film tłumaczony jest na język czeski, na zlecenie tamtejszej organizacji sprawiedliwego handlu.
Dla studia Symetria z Krakowa jest to druga produkcja związana z Ruchem Fair Trade. Dwa lata temu wspólnie z telewizją RTL i muzykiem Mobym stworzono krótki spot o różnicach w zarobkach. Kręcony był w Indiach i Luksemburgu, a za scenariusz otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Sukuma Millennium Award (UNESCO).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów