Za zatrzaśniętymi drzwiami
Roztrzęsione, ogarnięte furią nastolatki po kłótni z rodzicami znikają za drzwiami swoich pokoi: „Życie z nastolatkiem jest trudne”- brzmi podsumowanie tej części spotu. „Ale życie bez niego jest jeszcze trudniejsze”– mówi końcowy przekaz reklamy.
Kampania traktuje o problemie samobójstw wśród dzieci i młodzieży. Jest to najczęstsza przyczyna ich śmierci, wyłączając wypadki – biją na alarm statystyki. Co roku 762 nastoletnich Kanadyjczyków umiera w wyniku popełnienia samobójstwa. U większości z nich było to związane z przebiegiem choroby psychicznej, ale tylko 25% z nich może liczyć na pomoc w zakresie zdrowia psychicznego.
Krótki film ma uwrażliwić na zjawisko młodocianych samobójców nie tylko rodziców, ale także wszystkie osoby pracujące czy mające styczność z nastolatkami. Organizacja Partners for Mental Health (Partnerzy dla Zdrowia Psychicznego) chce w ten sposób pozyskać zwolenników dla projektu utworzenia Narodowego Funduszu Prewencji na Rzecz Samobójstw Młodych. Usiłują przekonać Rząd Federalny do zainwestowania 100 milionów dolarów na ten cel. Jednocześnie apelują do samorządów – liczba dzieci otrzymujących pomoc w zakresie zdrowia psychicznego powinna ich zdaniem zostać podwojona.
Sama reklama społeczna odsyła zainteresowanych sprawą widzów do strony internetowej. Głównym celem kampanii jest wykorzystanie cennego zasobu, jakim są zwolennicy projektu i aktywne zaangażowanie ich do agitowania. Na stronie głównej znajdą oni wszystkie niezbędne materiały: plakaty, pocztówki, banery reklamowe oraz wiadomości, które można wykorzystać do organizowania spotkań w szkołach czy innych miejscach. Wszystko w celu zebrania podpisów pod petycją uruchomioną na czas trwania przedsięwzięcia, która zbiera osoby opowiadające się za projektem utworzenia Funduszu. Kampania służy więc pobudzaniu oddolnych, lokalnych działań prowadzonych na najniższym szczeblu, co wydaje się najbardziej interesującym pomysłem.
Akcja ma miejsce w Kanadzie, za realizację odpowiada agencja UNION z Toronto.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem