Mężczyzna wraca do domu samochodem. Jedzie z dużą prędkością. W tym samym czasie jego córka wybiera się na rower. Zakłada kask i wyjeżdża z garażu. Wydaje się, że spot zakończy się jak wiele reklam ostrzegających przed nadmierną prędkością. Napięcie podświadomie prowadzi wyobraźnię do tragicznego wypadku. Jednak w połowie drogi następuje zwrot akcji. Policyjny van z fotoradarem sprawia, że bohater filmu zwalnia i dojeżdża bezpiecznie do domu.
W krótkim, 40-sekundowym spocie duńskiego Zarządcy Dróg Publicznych podano do wiadomości informację o podwojeniu liczby pojazdów z fotoradarami na drogach. Duża prędkość jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków. Uzasadnienie zwiększenia liczby jednostek kontrolujących jest proste: "Because slowing down means fewer accidents" ("Ponieważ zmniejszenie prędkości to mniej wypadków"). Film jest krótki, ale w ciągu tych kilkudziesięciu sekund dzieje się bardzo wiele. Jest napięcie, zwrot akcji i pozytywne zakończenie. Występuje też nawiązanie do wartości rodzinnych i ostrzeżenie, że niebezpieczna jazda jest zagrożeniem przede wszystkim dla najbliższych. Odbiorca doskonale wie, do czego może prowadzić zbyt duża prędkość. Nie zawsze jednak kierowcy zdają sobie sprawę, jaką rolę pełnią fotoradary oraz inne sposoby ograniczeń stosowane przez policję. Spot ma przede wszystkim uświadomić, że działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, szczególnie ustawianie nielubianych fotoradarów, nie wynikają z chęci wystawienia mandatu czy utrudnienia kierowcom życia. Zakończenie filmu jest dobitne i trochę żartobliwe. Po reklamie zamieszczono napis: "Kind regards, The Police" ("Z pozdrowieniami, Policja").
Sandra Sych
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem