Największe tego rodzaju przedsięwzięcie na świecie: wirtualna platforma do poszukiwania zaginionych dzieci. Ogłoszenia o tych, które nie wróciły, radość, że inne udało się odnaleźć. A wszystko na Facebooku.
Każdego roku w Niemczech zgłasza się zaginięcie stu tysięcy dzieci. Jak zorganizować skuteczne poszukiwania zaginionych? Jak nauczyć rodziców mądrze chronić swoje dzieci? Na przykład przez internet. Kampanię pt. „Deutschland findet euch” (Niemcy was znajdą) koordynuje organizacja Initiative Vermisste Kinder (Inicjatywa Zaginione Dzieci). Założeniem kampanii jest wykorzystanie nowych mediów w poszukiwaniu zaginionych dzieci. Dzięki internetowi można znacznie poszerzyć krąg osób poinformowanych o poszukiwaniach. W kampanii wykorzystano m.in. serwis Facebook, gdzie powstała wielka, wirtualna grupa poszukiwawcza. Udostępniono mapę, na której można sprawdzić ostatnie znane miejsce pobytu zaginionego dziecka. Każdy może ściągnąć plakat ze zdjęciem i danymi poszukiwanego.
Strona na Facebooku jest najświeższą, ale jedną z licznych odsłon kampanii realizowanej już od dwóch lat. W 2010 roku kampanię promowano podczas meczu Bayernu Monachium z Realem Madryt. Piłkarze wyszli na boisko, tradycyjnie prowadząc za ręce dzieci, ale jeden z graczy trzymał zdjęcie zaginionej dziewczynki. Akcji towarzyszyły również kreacje outdoorowe – sylwetka dziecka znikająca za przesuwającymi się drzwiami windy miała uzmysłowić odbiorcom, jak ulotna może być dziecięca obecność. Aplikacja mobilna (ponad 60 tysięcy pobrań z iTunes) informowała użytkowników o przypadkach zaginięcia, przekazywała również dane o ostatnim miejscu pobytu i ważnych szczegółach. Przycisk na ekranie umożliwiał również szybkie połączenie z numerem alarmowym.
Twórcy kampanii mieli także inne pomysły na wykorzystanie internetu w celu przypomnienia o zaginionych. Na stronie internetowej czasopisma „Der Spiegel” pod komunikatem „404 error message” (strona nieznaleziona) wyświetlały się imiona dzieci, których nie można odnaleźć.
Na Facebooku kampanię wspiera sto tysięcy osób, w tym znana niemiecka dziennikarka Anne Will i Thomas Müller, piłkarz Bayernu Monachium. Twórcy zapewniają, że „Deutschland findet euch” jest największym przedsięwzięciem z zakresu poszukiwania zaginionych dzieci na świecie.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem