Jaki wpływ na przyszłość Ziemi ma kanapka?
Do wytworzenia jednej kanapki z serem potrzeba 90 litrów wody. Wyrzucona żywność to zmarnowane hektolitry wody i energia zużyta do jej produkcji, transportu, przechowywania i przygotowania.
15 marca Federacja Polskich Banków Żywności rozpoczęła kampanię informacyjną „Nie marnuj jedzenia. Myśl ekologicznie”. Kampania potrwa do końca kwietnia, a jej celem jest edukacja na temat ekologicznych skutków marnowania żywności oraz sposobów na ograniczenie tego problemu.
Problem marnowania żywnosci w kontekście negatywnych skutków środowiskowych jest nowym, niepodejmowanym do tej pory w Polsce na szeroką skalę problemem społecznym.
Wyrzucona kanapka z serem to 90 litrów zmarnowanej wody, kilogram ziemniaków to 300 litrów. Żeby wyprodukować kilogram wołowiny, potrzeba 5 – 10 tysięcy litrów wody. Jedynie z powodu zmarnowanej żywności Europejczycy doprowadzili w ubiegłym roku do niepotrzebnej emisji 170 milionów ton dwutlenku węgla, to tyle, ile emituje rocznie CO2 cała Holandia lub Wenezuela.
Kampania skierowana jest do osób w wieku 25-35 lat, żyjących w dużych miastach, konsumentów, którzy z powodu szybkiego trybu życia nie planują swoich posiłków. Grupa ta, w prowadzonych przez Federację Polskich Banków Żywności badaniach opinii publicznej została wskazana jako najczęściej wyrzucająca jedzenie.
Na stronie www.niemarnuje.pl pojawi się interaktywna ankieta nt znajomości sposobów na to, aby nie marnować żywności, na którą odpowiedzią będą filmy instruktażowe dotyczące ekologicznych sposobów na przygotowanie żywności. Internauci będą mogli również włączyć się w kampanię uczestnicząc w specjalnie przygotowanych aktywnościach na profilu Facebooka "Nie marnuj jedzenia".
Do kampanii włączył się Jan Kuroń, który podpowiada, w jaki sposób nie marnować jedzenia. Jego przepisy oraz podpowiedzi na niemarnowanie znajdują się na stronie www.niemarnuje.pl. Jan Kuroń udostępnił również swojego głosu w spocie radiowym kampanii.
Działania edukacyjne będą wspierane kampanią informacyjną w mediach, na nośnikach outdoorowych
w 15 miastach Polski, w wybranych tytułach prasowych, emisją spotu telewizyjnego i radiowego.
W kampanię włączyli się partnerzy tacy, jak Federacja Konsumentów, POHiD oraz wybrane sieci w niej zrzeszone.
Kreację kampanii przygotowało HillBilly. Honorowy Patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Projekt sfinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów