Las w ogniu w oku
Narkotyki sieją spustoszenie… w kolumbijskiej dżungli. Okazuje się, że szkody wyrządzone przez te używki nie ograniczają sie "tylko" do organizmu osoby uzależnionej i jej najbliższego otoczenia, ale także wpływają negatywnie na środowisko. 14 maja w Kolumbii rozpoczęła się kampania przedstawiająca na reklamach zamkniety w tęczówce oka płonący las – symbol dewastacji i niszczenia przyrody przez człowieka.
Produkcja kokainy w Kolumbii jest ogromnym zagrożeniem dla równikowych lasów. Aby stworzyć przestrzeń uprawną, dotychczas zrównano z ziemią ponad 2 miliony hektarów tropikalnej dżungli, w tym tereny należące do parków narodowych. Powstający podczas palenia lasu dym jest głównym źródłem zanieczyszczenia w Kolumbii.
Kampania realizowana wspólnie przez ONZ i organizację Shared Responsibility została przygotowana przez agencję Leo Burnett. Plakaty opatrzono hasłem "Drugs effects are devastating. Each gram of cocaine consumed around the world, causes the extinction of 4 square meters of colombian jungles." ("Narkotyki niszczą. Każdy gram kokainy spożyty na całym świecie to dewastacja 4 metrów kwadratowych kolumbijskiej dżungli".) Akcja ma na celu uświadomienie ekologicznych skutków hodowli kokainy i zachęcenie do działań mających na celu ochronę szaty roślinnej Kolumbii.
Organizacja Shared Responsibility została założona w 2005 roku. Celem jej działań jest zapobieganie wycinaniu lasów równikowych pod hodowle kokainy.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa