Żona i wuj stali się niewidzialni
Dlaczego ludzie obojętnie mijali na ulicy członków własnej rodziny – żonę, wuja, siostrę, kuzyna? Gdy pokazano im wykonane z ukrytej kamery nagrania tych sytuacji, nie kryli emocji. Odpowiednio ucharakteryzowani odtwórcy ról bezdomnych zajęli miejsca na ulicach, tymczasem ich bliscy mieli zwyczajnie tymi ulicami przejść. Dopiero później wyjaśniono im, na czym polega eksperyment.
Twórcy filmu zadają pytanie „Have the homeless become invisible?” („Czy bezdomni stali się niewidzialni?”) i próbują wyjaśnić, dlaczego uczestnicy eksperymentu przeszli obok nich obojętnie. Film pokazuje, jak łatwo jest nie zauważać bezdomnych, nie widzieć ich, nie myśleć o nich, a jednocześnie jak trudno jest stawić czoła sytuacji, gdy dotyczy ona kogoś bliskiego. Bezdomność nie jest tutaj problemem, który istnieje gdzieś w świecie, ale czymś co może dotyczyć i czasami dotyczy osoby z najbliższego kręgu.
Kampania „Make Them Visible” (“Uczyń Ich Widzialnymi”) prowadzona przez organizację New York Rescue Mission wspierającą osoby bezdomne ma na celu zwiększenie świadomości społecznej problemu bezdomności oraz zebranie funduszy na pomoc. Co roku około 3,5 miliona osób w USA doświadcza bezdomności, co stanowi 1% całej populacji kraju. Większość takich sytuacji ma charakter tymczasowy i dzięki wsparciu wielu udaje się odbudować swoje życie. Jednocześnie na ulicę trafiają wciąż nowi ludzie, co oznacza, że w ciągu swojego życia bardzo wielu Amerykanów doświadcza bezdomności swojej lub swoich bliskich.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!