„Rozmawiasz z kumplami o dupach? Pogadaj o swojej”
Po głośnej kampanii o kobiecych "cyckach" fundacja Rak’n’Roll stawia na męskie "dupy". W nowej kampanii "Gadaj-Badaj" zachęca do regularnych badań w celu profilaktyki nowotworów prostaty.
Kampania skierowana jest do mężczyzn znajdujących się w grupie ryzyka zachorowania na rak prostaty, a celem akcji jest przekonanie do wykonywania badań profilaktycznych. Rak prostaty jest drugim co do częstości występowania nowotworem u mężczyzn. Wykryty we wczesnym stadium może być skutecznie leczony. Jedynym sposobem zapobiegania i możliwością ewentualnego wczesnego wykrycia tego schorzenia jest profilaktyka – regularne, coroczne badanie per rectum i oznaczenie stężenia PSA we krwi, u mężczyzn po 40 r.ż. Obecnie coraz bardziej popularne i częściej organizowane są akcje, w czasie których badania te przeprowadzane są bezpłatnie, co pozwala skorzystać z nich praktycznie każdemu chętnemu mężczyźnie.
W ramach kampanii powstał m.in. spot reklamowy w reżyserii Wojciecha Smarzowskiego z udziałem: Kingi Preiss, Magdaleny Popławskiej, Olgi Bołądź i Leszka Lichoty. Film wyprodukowano jesienią 2011 roku we współpracy z domem produkcyjnym Bomaye, post produkcją zajęło się Badi Badi, a dźwiękiem Ztudio. Zdjęcia wykonał Piotr Sobociński.
Oprócz spotu i kampanii prasowej fundacja chce dotrzeć do odbiorców każdą możliwą drogą. Przygotowane zostały także kreatywne layouty kampanii, w różnych wersjach: „Kto nie wypina tego wina”, „Aby żyć, czasem wystarczy się schylić”, „Rozmawiasz z kuplami o dupach? Pogadaj o swojej”. Dostępne będą m.in. naklejki czy plakaty z hasłami promującymi badanie, zaplanowano także akcje niestandardowe w przestrzeni publicznej. Dostępna jest również strona internetowa www.gadajbadaj.pl, na której można znaleźć podstawowe informacje o problemie.
Fundacja zachęca do badania, ale także do publicznego otwarcia tematu raka prostaty i przełamania tabu. Mężczyźni bowiem nie tylko się nie badają, ale nadal niechętnie o tym mówią.
Partnerem akcji jest miesięcznik MaleMAN. Kreacja kampanii "Gadaj-Badaj" została przygotowana przez agencję Euro RSCG 4D. Wcześniej agncja przygotowała także kreację do projektów fundacji 1%, Boskie Matki, Kalendarz Gwiazd i Daj Włos i in.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca