Pod hasłem "Jan Paweł II – Papież Dialogu" przebiegają obchody XIII Dnia Papieskiego, które odbędą się 13 października – w niedzielę poprzedzającą rocznicę wyboru Karola Wojtyły na papieża.
Fundacja Świętego Mikołaja wspólnie z Fundacją Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia” rozpoczęła ogólnopolską kampanię społeczną promującą to wydarzenie. Głównym celem akcji jest rozpowszechnianie myśli papieża w nawiązaniu do hasła tegorocznej kampanii. Wydarzeniu towarzyszyć będzie zbiórka funduszy na rzecz programu stypendialnego Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”.
Główne obchody zaplanowane są na 12 i 13 października w Warszawie. W ramach Dnia Papieskiego odbędą się różne wydarzenia lokalne: koncerty, happeningi, konkursy i panele dyskusyjne.
Program stypendialny można wesprzeć wysyłając SMS pod numer 7250 (koszt 2,46 zł z VAT) lub wpłacając środki na konto Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Szczegółowe informacje o programie można uzyskać na stronie www.dzielo.pl.
Pomocą w ramach programu stypendialnego objętych jest 2500 młodych osób z całej Polski. Wsparcie przeznaczone jest dla uczniów, którzy osiągają wysokie wyniki w nauce – średnią ocen na poziomie minimum 4,8 – a przy tym pochodzą z miejscowości do 20 tys. mieszkańców i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej. Stypendium podzielono na dwa pakiety – socjalny i naukowy – odpowiadające codziennym wydatkom uczniów. Za pieniądze z pakietu socjalnego stypendyści mogą opłacić koszty dojazdu do szkoły, zakwaterowanie w bursie czy zakup odzieży. Z kolei pakiet naukowy może zostać przeznaczony na zakup książek, opłaty za Internet bądź dodatkowe lekcje.
Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia powstała w 2000 roku jako organizacja, której działalność ma upamiętniać pontyfikat Jana Pawła II przez szerzenie jego nauczania i wspieranie określonych przedsięwzięć społecznych, głównie w dziedzinie edukacji i kultury. Fundacja organizuje Dzień Papieski, przyznaje nagrody TOTUS, prowadzi program stypendialny dla młodzieży w wieku szkolnym, organizuje też Konkurs Akademicki w którym nagrodą jest indeks na studia dziennikarskie.
Fundacja Świętego Mikołaja od jedenastu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Jedną z najważniejszych akcji organizacji są stypendia św. Mikołaja – celem projektu jest zbiórka pieniędzy na stypendia dla zdolnych uczniów, których sytuacja finansowa uniemożliwia dalszą edukację, rozwijanie talentów i umiejętności.
Kampanię, poprzez pozyskiwanie powierzchni reklamowej, wspiera bezpłatnie dom mediowy Starcom.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.05.2024
Czesław Mozil śpiewa o Kolejach Dolnośląskich
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO