Dorota Segda, Krystian Wieczorek, Marcin Sianko, Katarzyna Rogowiec i hokeiści klubu Cracovia przyłączyli się do akcji „Lubię się dzielić”. Hasło pojawiało się na krakowskich budynkach, jest także promowane za pomocą ulotek i portali społecznościowych.
Kampanię na rzecz promowania rodzinnych przeszczepów nerek zorganizował ją Małopolski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia. Partnerem akcji jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Osób Dializowanych.
Akcja jest odpowiedzią na apele organizacji wspierających pacjentów z niewydolnością nerek i ekspertów w dziedzinie transplantologii, którzy zwracają uwagę jak korzystną metodą leczenia nerkozastępczego jest przeszczep, szczególnie od dawcy żywego – mówi Barbara Bulanowska, Dyrektor Małopolskiego Oddziału NFZ.
W Polsce ponad 1570 osób ze schyłkową niewydolnością nerek czeka na przeszczep nerki. Udane przeszczepienie nerki jest najlepszą i najtańszą formą leczenia nerkozastępczego dla chorego z nieodwracalną niewydolnością nerek. Mimo, że liczba osób oczekujących na przeszczep rośnie, nie zwiększa się liczba dawców. Tymczasem potencjalnym dawcą może być każda zdrowa osoba, szczególnie ta spokrewniona z chorym. Pobranie nerki jest poprzedzone szeregiem szczegółowych badań służących bezpieczeństwu dawcy i biorcy.
Kampania ma pomóc w rozpowszechnieniu informacji o transplantacji jako metodzie leczenia i przyczynić się do zwiększenia liczby przeszczepów rodzinnych w Małopolsce. Początek jej drugiego etapu przypadł na piątek 26. października – w Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Akcja rozpoczęła się wcześniej na Facebooku i w przestrzeni miejskiej Krakowa. Trzy tygodnie wcześniej do akcji pod hasłem „Lubię się dzielić” zaczęli przyłączać się znani aktorzy teatralni i filmowi (Dorota Segda, Radosław Krzyżowski, Dominika Bednarczyk, Ewa Kaim, Krystian Wieczorek, Marcin Sianko, Michał Lewandowski, Marcin Stec, Weronika Humaj, Emilia Stachurska, Maciej Friedek), sportowcy (paraolimpijka Katarzyna Rogowiec, wicemistrzowie Polski hokeiści klubu Cracovia) oraz motocykliści.
W weekendy funkcjonariusze Komendy Miejskiej i Komendy Wojewódzkiej Policji oraz Komendy Straży Miejskiej będą rozdawać kierowcom i motocyklistom ulotki kampanii i naklejki.
Patronatem kampanię objęli Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Agnieszka Pachciarz, Wojewoda Małopolski – Jerzy Miller, Prezydent Miasta Krakowa – Jacek Majchrowski, Marszałek Województwa – Marek Sowa, Rektor Uniwersytetu Jagiellońskiego – prof. dr hab. med. Wojciech Nowak, Konsultant Krajowy ds.Transplantologii – prof. Wojciech Rowiński i Małopolski Konsultant Wojewódzki ds. Transplantologii prof. Piotr Przybyłowski. Partnerami kampanii są: Stowarzyszenie Szpitali Małopolskich i Małopolski Związek Pracodawców Opieki Zdrowotnej.
Strona kampanii to www.lubiesiedzielic.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia