Dariusz Michalczewski jest przykładem "tygrysiej" drapieżności i waleczności na ringu, ale na drodze popiera spokój i opanowanie, czemu daje wyraz w kampanii "Ulica to nie ring" fundacji "Chcę Żyć Godnie", która chce zmienić negatywne nastawienie do motocyklistów oraz zwiększyć świadomość społeczną dotyczącą jednośladów i jazdy nimi.
Organizatorzy kampanii dostrzegają problem, jakim jest powszechny – ich zdaniem – negatywny odbiór i opinia nt. motocyklistów. Niektóre kampanie społeczne dotyczące bezpieczeństwa drogowego motocyklistów używały w swych przekazach negatywnie kojarzonych określeń, takich jak ’szaleńcy na dwóch kołach’, 'dawcy organów’, 'warzywa’. Efektem tego był ich negatywny odbiór społeczny, a także narastanie podziału pomiędzy użytkownikami dróg.
Badania kampanii społecznych wykorzystujących bodźce negatywne wskazują, że mogą one mieć skutek przeciwny do zamierzonego. Przytaczanym przez organizatorów przykładem jest kampania "Idzie wiosna będą warzywa", która, jak informują, przyczyniła się do wzrostu wzajemnej niechęci między motocyklistami i kierowcami samochodów.
Celem tej kampanii jest więc poprawa wizerunku tej grupy użytkowników dróg. Akcja ma też spowodować zminimalizowanie podziałów między uczestnikami ruchu poruszającymi się jedno- i dwuśladami. Docelowo organizatorzy zakładają, że dzięki kampanii możliwe będzie ograniczenie liczby rannych i zabitych w wypadkach drogowych, a także zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.
Do udziału w reklamach zaproszono osoby znane i szanowane, zarówno wśród motocyklistów, jak i w społeczeństwie. Kampanię wspierają m.in.: Tomasz Gollob, Raptowny, Dariusz "Tiger" Michalczewski, Maciej Wisławski oraz Piotr "Piotruś" Zalewski.
Kampania "Ulica to nie ring" jest prowadzona z pomocą spotów telewizyjnych, na bilbordach, w prasie, radiu oraz w internecie. Oprócz tego planowane są także festyny, pokazy, a także finalny koncert.
Strona kampanii: www.ulicatoniering.pl
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie