Polscy politycy, rozkochani w marketingu politycznym, bardzo często korzystają z pseudo-manipulacji, zamiast prowadzić uczciwą komunikację społeczną z wyborcami. 18 lutego w księgarniach pojawiła się nowa książka dr Norberta Maliszewskiego „Jak zaprogramować wyborcę?”, w której autor przedstawia kilkadziesiąt mechanizmów perswazji wpływających na wybory polityczne. Są one potwierdzone wynikami 30 autorskich badań eksperymentalnych, jakościowych lub sondażowych, realizowanych na próbie ogólnopolskiej.
Autor twierdzi, że w 2007 roku zmarł polski homo politicus – wyborca zaangażowany, kierujący się ideologią polityczną, podejmujący racjonalne decyzje przy urnie. Zastąpił go homo automaticus – człowiek, który musi radzić sobie w najprostszy sposób z natłokiem zadań i nieograniczoną liczbą informacji. Śmierć homo politicus spowodowała, że należy odłożyć stare, racjonalne sposoby komunikowania się i przekonywania wyborców. Nowe techniki „programowania” bazują na badaniach psychologicznych i neurologicznych, których wyniki sugerują sposoby docierania z przekazem poza uwagą i zaangażowaniem wyborcy, a często nawet pomimo jego woli (tzw. strategie konia trojańskiego).
Jak pisze recenzent książki, dr hab. Dominika Maison, prof. UW: „Jak zaprogramować wyborcę?” jest bardzo dobrze napisaną pracą z zakresu psychologii politycznej, o charakterze popularno-naukowym. Powinna dotrzeć do studentów zainteresowanych zagadnieniami polityki (i psychologii polityki), osób zaangażowanych w tworzenie polityki, do dziennikarzy, ale przede wszystkim do zwykłego człowieka, który w obecnych czasach nie może uciec od polityki, a dzięki tej książce może ją lepiej zrozumieć.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS