Ogólnopolska kampania społeczna o charakterze edukacyjnym pod hasłem „Obudź się, póki wirus HCV drzemie” to projekt zainicjowany przez Fundację Urszuli Jaworskiej we współpracy z Koalicją Hepatologiczną. Jego partnerem strategicznym jest firma Janssen, producent leku Incivo stosowanego w leczeniu przewlekłego zapalenia wątroby typu C. Ma on na celu podniesienie społecznej wiedzy na temat zakażenia wirusem HCV, powodującym Wirusowe Zapalenie Wątroby typu C (WZW C), ograniczenie skali epidemii oraz poprawę jakości życia pacjentów z WZW C. Partnerem merytorycznym działań jest Polska Grupa Ekspertów HCV. Patronat objęło Polskie Towarzystwo Oświaty Zdrowotnej oraz Naczelna Izba Pielęgniarek i Położnych.
Powodem zainicjowania kampanii były wyniki badania przeprowadzonego przez instytut badawczy GfK Polonia w lutym 2012. W Polsce szacunkowa liczba zakażonych może wynosić 730.000 osób. Na uwagę zasługuje fakt, iż dotychczas zdiagnozowano niewielki odsetek zakażeń (55.000 osób). Fakt ten zyskuje na znaczeniu ze względu na zbliżający się okres wakacyjny, w którym wzrasta ryzyko zakażenia wirusem z powodu częstszych wizyt np. w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, czy też studiach tatuażu. Jednak 80% zakażeń HCV w Polsce to zakażenia szpitalne.
W ramach kampanii odbędzie się cykl warsztatowych spotkań dla pacjentów chorych na wirusowe zapalenie wątroby typu C oraz ich rodzin pod hasłem „Wstąp do Akademii WZW C”. Mają one na celu zwiększenie wiedzy ich uczestników na temat WZW C oraz pomoc w przejściu przez proces leczenia. W szczególności mają informować na temat perspektyw poprawy jakości życia, łagodzenia skutków ubocznych terapii, czy minimalizowania ryzyka przeniesienia wirusa na inne osoby. Spotkania dla pacjentów poprowadzi Urszula Jaworska. W trakcie spotkań chorzy mają możliwość uzyskania wsparcia ze strony psychoterapeuty. Warsztaty mają stanowić także okazję do nawiązania relacji z innymi chorymi oraz zadania pytań obecnym na spotkaniu ekspertom, w szczególności specjalistom chorób zakaźnych. Spotkania będą organizowane od czerwca 2012 roku w 15 największych ośrodkach leczenia chorób zakaźnych w Polsce. W ramach kontynuacji kampanii planowane są również warsztaty edukacyjne na temat HCV/WZW C dla lekarzy pierwszego kontaktu, pielęgniarek oraz dziennikarzy.
Również w internecie, szczególnie w mediach społecznościowych, będą prowadzone działania edukacyjne skierowane do osób między 18 a 35 rokiem życia. Bohaterem facebookowej kampanii będzie Pan Wątroba. W celu zwiększenia zainteresowania tematem WZW C na profilu organizowane są konkursy i testy oraz zamieszczane ciekawostki na temat choroby, jej przebiegu oraz sposobów zakażenia. Strategia kampanii, oprócz portali społecznościowych typu Facebook i Nasza Klasa, obejmuje również działania na blogach tematycznych i forach internetowych poświęconych zdrowiu i medycynie. Jednym z najważniejszych działań jest uruchomienie i prowadzenie strony internetowej.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy