Kanadyjska policja podążyła tropem pedofilów i trafiła za nimi do internetowego podziemia, z którym zamierza się rozprawić. Policjantów wspiera kampania „Predator Watch” (Obserwacja Napastników) zrealizowała przez agencję Rethink. W języku angielskim sexual predator to jedno z potocznych określeń na zboczeńców, gwałcicieli, aktywnych pedofilii, także tych szukających swych ofiar w internecie.
Akcja pod hasłem „Uważajcie napastnicy: tajniacy są w internecie” ruszyła 21 stycznia. Patronuje jej kanadyjskie Ministerstwo Bezpieczeństwa, Prokurator Generalny oraz Centrum Rozwoju Dziecka i Rodziny.
Symbolami kampanii wykorzystanymi na plakatach są policjanci ubrani w dziecięce maski, które mają odstraszyć buszujących w internecie pedofilów, poszukujących dziecięcej pornografii oraz kontaktów z dziećmi. W reklamie telewizyjnej mężczyzna w średnim wieku ogląda stronę pornograficzną reklamującą się hasłem „Gorące Nastolatki. Zapoznaj się z seksownymi, świeżymi nastolatkami”. Wybiera „Seks ze świeżą, młodą nastolatką”, ale zamiast tego w ekranie monitora widzi samego siebie. „Obserwujemy cię, jak oglądasz” – przestrzegają policjanci.
Ta kampania jest o tyle nietypowa, że bezpośrednią grupą, do której kierowany jest przekaz są przestępcy, którzy mają poczuć, że nie są w sieci bezpieczni i zaprzestać swoich działań.
Pomysłodawcą akcji jest Children of the Street Society – stowarzyszenie, które od 1995 r. udziela pomocy ofiarom gwałtów i przemocy seksualnej, a także zajmuje się edukacją.
W Polce w roku 2004 Fundacja Dzieci Niczyje prowadziła kampanię „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” pokazującą internetowy czat pomiędzy dziewczynką (Ania) i dorosłym mężczyzną podającym się za jej rówieśnika (Wojtek). Kampania „Predator Watch” ma takie samo zadanie, ale skierowane do drugiej strony – uświadomić Wojtkom, że Ania może być kimś zupełnie innym.
J.Benedyczak, M. Radziejowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka