Coś się nie zgadza na plakacie przedstawiającym różowy ślubny tort z figurkami dwóch mężczyzn… powinien być przecież błękitny – dopowiada hasło. Ten key visual kampanii społecznej dotyczącej praw osób LBGTQ jest jednym z sześciu opracowanych przez studentów biorących udział w projekcie Humanity in Action. Wszystkie zostały zaprezentowane na spotkaniu 20 lipca w kawiarni Fawory na ul. Mickiewicza 21 w Warszawie.
Podzieleni na sześć zespołów uczestnicy przygotowali dwie kampanie dotyczące przeciwdziałania handlowi ludźmi, dwie akcje antyksenofobiczne / antyrasistowskie oraz dwie poświęcone przeciwdziałaniu dyskryminacji osób homo- i biseksualnych. Ich wrażenia i dokładne opisy koncepcji przedstawione są na prowadzonym przez nich blogu.
W warsztatach pod hasłem „POLAND in Theory and Practice: from Resistance to Solidarity, from Transformation to Civic Society” („Polska w teorii i praktyce: od oporu do Solidarności, od transformacji do społeczeństwa obywatelskiego”) wzięło udział 20 młodych ludzi z Polski, Niemiec, Ukrainy i USA. W trakcie prelekcji, warsztatów i wizyt studyjnych uczestnicy programu mieli możliwość kontaktu z ekspertami i doświadczonymi aktywistami (m.in. z prof. Zdzisławem Machem, prof. Andrzejem Rychardem, dr. Adamem Bodnarem, Anną Dryjańską z fundacji Feminoteka, Joanną Garnier z fundacji La Strada, Beatą Tokarz-Kamińską z Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”, Rafałem Pankowskim ze stowarzyszenia Nigdy Więcej). Dodatkowo uczyli się od specjalistów, w jaki sposób tworzyć atrakcyjne i skuteczne kampanie społeczne.
Po programie każdy uczestnik powinien w ciągu roku wdrożyć swój projekt na rzecz praw człowieka (tzw. action project). Najlepsze pomysły mają szansę otrzymać wsparcie finansowe w postaci mini-grantów. Wszystkie mogą liczyć na pomoc merytoryczną oraz wsparcie instytucjonalne ze strony sieci HIA.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia