19 kwietnia, Fundacja SYNAPSIS zorganizowała malowanie graffiti na billboardach. Wzięło w niej udział ponad 40 osób – mieszkańcy Warszawy, przyjaciele Fundacji, jej podopieczni i rodziny. Akcja pt. „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” miała przybliżyć mieszkańcom Warszawy problem autyzmu i zaangażować ich w pomoc osobom dotkniętym tym zaburzeniem. W efekcie wspólnego malowania, powstały dwa projekty, które do końca kwietnia można oglądać przy ul. Słowackiego i Nowowiejskiej w Warszawie.
Opiekunem artystycznym przedsięwzięcia był Szyman z Pracowni N22. Billboardy zostały udostępnione dzięki uprzejmości firmy Stroer.
Na billboardach pojawiły się symbole i hasła, pokazujące w jaki sposób autyzm wprowadza zmysły ludzi dotkniętych tym zaburzeniem w błąd.
– Większość osób z autyzmem cierpi z powodu różnego rodzaju problemów sensorycznych. Mogą to być np. nadwrażliwość na dźwięki, ostre światło, zapachy, ale także na dotyk. Niektóre dzieci właśnie dlatego nie lubią przytulania, głaskania po głowie, podawania ręki na powitanie. Prowadzona przez nas akcja ma na celu przybliżenie ludziom problemów sensorycznych osób z autyzmem. – mówi Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS.
Problemy sensoryczne to tylko niewielki fragment trudności, jakie mają osoby z autyzmem. Dominujące w obrazie tego zaburzenia są problemy z porozumiewaniem się z innymi osobami i nawiązywaniem relacji. Fundacja SYNAPSIS prowadzi kampanie informacyjne na temat autyzmu od wielu lat. Nigdy jednak do tej pory nie przybliżyły one problemów związanych z zaburzeniami sensorycznymi.
Dzieci z autyzmem są często oceniane, wyłącznie poprzez pryzmat swoich trudnych zachowań, które często prowadzą do izolacji od grupy rówieśniczej w przedszkolu lub szkole. Brak rzetelnej wiedzy wśród kadry pedagogicznej, zmniejsza ich szanse na optymalny rozwój, uspołecznienie, często przyczynia się do wtórnych problemów, takich jak trudne zachowania, niska samoocena, stany lękowe, a w skrajnych przypadkach depresja.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS